Dominant valp?
Jag har en valp på 6 månader som hittills funkat bra med andra hundar, möjligtvis att han är lite för bufflig ibland. Det har nu hänt några enstaka gånger att min valp sagt ifrån till andra hundar som varit för på honom när han varit trött (den andra hunden har antingen juckat eller viljat leka). När han säger ifrån visar han tänder, morrar och biter i luften. I första hand försöker min valp dock gå undan när han tycker något är jobbigt och han har bara reagerat på detta vis när den andra hunden inte lämnat honom ifred. En bekant till mig hävdar nu att min valp är för dominant och aggressiv. Jag tar det med en nypa salt, men undrar ändå om jag bör vara lite extra varsam och jobba med det eftersom att han är såpass orädd (även mot betydligt större hundar) redan? Eller är det okej att en hund säger till på detta vis? Vill väldigt gärna och hoppas att han ska gå ihop med andra hundar i framtiden.
Vill även poängtera att jag inte brukar låta min hund leka tills att han blir för trött i vanliga fall, utan det har hänt någon enstaka gång när man umgåtts länge med bekanta som också har hund.