• Carambolan

Annorlunda hotell

Har ni tips på annorlunda hotell i Sverige? Det kan vara hotell med spännande, roliga eller knasiga teman eller hotell som har riktigt speciella upplevelser på plats på hotellet. Något som gör det riktigt speciellt, inte bara fina rum och bubbelpool.

Exempel på vad jag tänker på är Ishotellet, Visby Fängelse där man sover i gamla fångceller eller Såstaholm som har teatertema inklusive en gigantisk garderob med utklädningskläder och teaterrekvisita som besökarna får leka med.

• Svar på tråden Annorlunda hotell
  • StevenDiese

Inte så extremt förslag men Hotell Gästis i Varberg är lite speciellt.

• Carambolan
    StevenDiese skrev 2016-03-15 20:38:04 följande:

Inte så extremt förslag men Hotell Gästis i Varberg är lite speciellt.

Visst är det hotellet som har en kopia av Lenins badhus? Precis den sorts förslag jag är ute efter! Tack :)
  • flygrl
    Carambolan skrev 2016-03-15 20:43:27 följande:
    Visst är det hotellet som har en kopia av Lenins badhus? Precis den sorts förslag jag är ute efter! Tack :)
    Inte min sak vilket hotell människor väljer bo på. Men för mig med föräldrar och släkt som behandlats som skit av kommunister (Cuba) och till sist tvingades fly känns det bara sorgligt man i Sverige hyllar och gullar med alla dom där blodtörstiga kommunistledarna.
  • StevenDiese
    Carambolan skrev 2016-03-15 20:43:27 följande:
    Japp det är det!
  • StevenDiese
    flygrl skrev 2016-03-15 21:15:29 följande:
    Inte min sak vilket hotell människor väljer bo på. Men för mig med föräldrar och släkt som behandlats som skit av kommunister (Cuba) och till sist tvingades fly känns det bara sorgligt man i Sverige hyllar och gullar med alla dom där blodtörstiga kommunistledarna.
    Det är såklart fruktansvärt vad kommunismen har på sitt samvete.

Tråkigt att en kopia av ett badhus ger dig de känslorna.
  • viktorjohan

Stora hotellet i Umeå.

Har vunnit internationell uppmärksamhet och är prisbelönt. Fantastiskt läge intill älven och ihopbyggt med det nya kulturhuset Väven. Fin innergård med restauranger och delikatessbutik.

• flygrl
    StevenDiese skrev 2016-03-15 21:41:29 följande:
    Det är såklart fruktansvärt vad kommunismen har på sitt samvete.

Tråkigt att en kopia av ett badhus ger dig de känslorna.
    Fast det e ju "utsmyckat" med en stor byst av Lenin, hotellet med andra bilder av hela gänget diktatorer och torterare och alltihop för hylla kommunismen, Sovjet, Cuba på alla f*****g vis. Inte spår av respekt för alla miljoner mördade människor.

Man spottar fan offren & alla flyktingar från såna diktaturer i ansiktet. Min familj.
    Men människor e inte lika mycket värda bara & inse.
    Jag avskyr all diktatur btw.
  • SVejsan

Västerås har 3 gimmick hotell:
    Utter inn (Under Vatten)

OOps Hotel ("Ooops Hotell är ett stort hus som till synes har sjunkit till sjöns botten och ger ett intryck som inte lämnar någon oberörd. Hotellet är ett riktigt lyxboende.")

Hotell Hackspett ("trädkoja")

Se visitvasteras.se/artiklar/unika-boenden/

• Speakers Corner

Häftigt ställe på Fårö
    Här kan du bo i ett hus från 1700-talet, en kvarn, eller ett bulhus bland annat.

www.gasemora.se/

Länge leve kitschen. 
    Fantastiskt hotell i Göteborg som måste upplevas. 

www.dorsia.se/en

Kul tråd, ts, här kan man få härliga tips, den här tråden ska jag följa. Glad

• malle88

Norrköping ska ha ett hotell fullt med olika sorters klockor. Verkar lite roligt tycker jag.

Hotell Pigalle (tror jag det heter) i gbg har inredning från förra sekelskiftet och var värt ett besök :)

• SVejsan

Fyrar / fyrvaktarbostäder att bo i
    www.sydsvenskan.se/resor/hyr-en-fyr/

Arholma Nord är ett vandrarhem i gamla militärbarracker i stockholms skärgård. Det intressanta är bergrummet med en gammal kustartellerianläggning som ligger i anslutning och som är öppet för visningar på sommaren.
    www.booking.com/hotel/se/arholma-nord-archipelago-lodge.html&lang=sv&label=Vandrarhemskartan.se%2F0469550%2FArholma_Nord_Archipelago_Lodge

• LillaLoppi

Finns ju ett fängelsehotell i Karlstad också.

• SVejsan

Tycker även att Hasseluddens Yasuragi kvalar in.

www.yasuragi.se/rum

Ett försök att efterlikna ett japanskt onsen (med bad och aktiviteter) där du får en kimono vid incheckning och som du kan spendera hela din vistelse i, även i restaurangerna. "Japanska" rum.

Svar på tråden Annorlunda hotell