• Crazy catlady

Inget äl-sekret = ingen ägglossning? Lugna mina nerver...

Jag har ALLTID haft äl-sekret några dagar innan själva ägglossningen. Ganska mycket dessutom..
    Ska ha ägglossning på torsdag enligt app, har känningar i magen, brösten och ryggen som vanligt vid ÄL.. men inga som helst flytningar.. känner mig liksom "torr" till skillnad från de andra gångerna... ovanligt och oroande

Tänk om jag inte får ägglossning denna månad... 

Jag testar med Äl-test och inget stegring än... 

Några som inte heller har haft äl-sekret med ändå plussat eller fått positiva äl-test?

• Svar på tråden Inget äl-sekret = ingen ägglossning? Lugna mina nerver...
  • Teresiat

Jag noterade inget klassiskt älsekret den månad jag blev gravid. Övriga månader under perioden vi försökte så märkte jag jättetydligt så blev väldigt förvånad när mensen var sen :)

• Crazy catlady
    Teresiat skrev 2016-03-15 22:23:57 följande:

Jag noterade inget klassiskt älsekret den månad jag blev gravid. Övriga månader under perioden vi försökte så märkte jag jättetydligt så blev väldigt förvånad när mensen var sen :)

Tack för svar... du ger mig hopp ! :D
  • Nykär15

Förr hade jag massor med ÄL-sekret, men sista åren inte alltid varje månad. Men har haft ÄL med positivt utslag och även blivit gravid ändå. Så länge det är gynnsamt inne i slidan och tappen så är det lugnt, ibland har man mindre och då kommer det inte ut så man ser det. Vissa har rikligt, andra inte och det kan alltså vara olika från månad till månad :)

• Crazy catlady
    Nykär15 skrev 2016-03-16 13:05:34 följande:

Förr hade jag massor med ÄL-sekret, men sista åren inte alltid varje månad. Men har haft ÄL med positivt utslag och även blivit gravid ändå. Så länge det är gynnsamt inne i slidan och tappen så är det lugnt, ibland har man mindre och då kommer det inte ut så man ser det. Vissa har rikligt, andra inte och det kan alltså vara olika från månad till månad :)

Okej ! Köpte en sån clearblue ägglossning med dubbel indikator nu och den visade negativt idag.. förhoppningsvis är äl bara lite sen... *håller tummarna * har fortfarande inga direkta flytningar. . Men kan känna av lite i magen. ..
  • Nykär15

Hoppas du snart får utslag då!

Jag har haft känningar i två dagar, brukar innebära släpp på tredje dagen, alltså bör jag få positivt ÄL-test idag, senast i morgon. Kul om vi får samtidigt och kan följas mot BIM :)

Detta blir ju första ÄL efter missfall isf så vet inte vad jag ska tro eller hoppas...känns som mina förhoppningar är rätt låga, men kan bero på sorgen efter att det slutade med mf, att jag liksom inte vågar hoppas lika mycket...

• Crazy catlady
    Nykär15 skrev 2016-03-17 09:09:07 följande:

Hoppas du snart får utslag då!

Jag har haft känningar i två dagar, brukar innebära släpp på tredje dagen, alltså bör jag få positivt ÄL-test idag, senast i morgon. Kul om vi får samtidigt och kan följas mot BIM :)

Detta blir ju första ÄL efter missfall isf så vet inte vad jag ska tro eller hoppas...känns som mina förhoppningar är rätt låga, men kan bero på sorgen efter att det slutade med mf, att jag liksom inte vågar hoppas lika mycket...

Woho.. idag fick jag äntligen en blinkade gubbe ! :) Nu väntar jag bara på att det ska bli en fast gubbe.. då e det på maximal fertilitet... Har fortfarande inga direkta känningar. Jag brukar få massa såna äggviteflytningar innan.. även smärta i magen och svårt att sköta magen och ta i...o även ont vid sex.. just nu känner jag bara av lite i ryggen! Det e ju iofs ganska skönt.. men inte van att inte känna något =) 

Hoppas du oxå får utslag idag ! :) Kul att följas mot bim...
  • Nykär15
    Crazy catlady skrev 2016-03-17 09:25:18 följande:
    Woho.. idag fick jag äntligen en blinkade gubbe ! :) Nu väntar jag bara på att det ska bli en fast gubbe.. då e det på maximal fertilitet... Har fortfarande inga direkta känningar. Jag brukar få massa såna äggviteflytningar innan.. även smärta i magen och svårt att sköta magen och ta i...o även ont vid sex.. just nu känner jag bara av lite i ryggen! Det e ju iofs ganska skönt.. men inte van att inte känna något =) 

Hoppas du oxå får utslag idag ! :) Kul att följas mot bim...

Yes, härligt att höra! Gissar mina tester från igår motsvarar blinkande gubbe så vi ligger nog rätt lika till :)

Jag har inte haft något ÄL-sekret alls sen jag slutade med hormonspiralen, men haft äl ändå. Har inget nu heller men har ju ont, hade lite ont vid sex igår och är öm i ryggslutet så vet ju att nåt är på gång iaf.

Längtar till i em när jag kan testa och se hur det ser ut! Glad

• Crazy catlady
    Nykär15 skrev 2016-03-17 09:52:15 följande:

Yes, härligt att höra! Gissar mina tester från igår motsvarar blinkande gubbe så vi ligger nog rätt lika till :)

Jag har inte haft något ÄL-sekret alls sen jag slutade med hormonspiralen, men haft äl ändå. Har inget nu heller men har ju ont, hade lite ont vid sex igår och är öm i ryggslutet så vet ju att nåt är på gång iaf.

Längtar till i em när jag kan testa och se hur det ser ut! Glad

Håller tummarna för dig :) 
    Skötte magen precis (ursäkta infon) och då kändes det lite ömt i nedre magen äntligen.. o i vänster sida.. precis som jag vill.. då jag va tvungen att ta bort höger äggledare i januari.. Verkar lovande :D 
    Detta blir vårat 2:a försök efter utomkvedet i januari.. 
    Hoppas det blir något denna gång... Kanske har ägglossningsdag på lördag.. o då åker jag och killen på romantiskt spa på gränsö slott (förlovningspresent) .. Hade ju vart perfekt om bebis blev till då :D
  • Nykär15
    Crazy catlady skrev 2016-03-17 09:58:17 följande:
    Håller tummarna för dig :) 
    Skötte magen precis (ursäkta infon) och då kändes det lite ömt i nedre magen äntligen.. o i vänster sida.. precis som jag vill.. då jag va tvungen att ta bort höger äggledare i januari.. Verkar lovande :D 
    Detta blir vårat 2:a försök efter utomkvedet i januari.. 
    Hoppas det blir något denna gång... Kanske har ägglossningsdag på lördag.. o då åker jag och killen på romantiskt spa på gränsö slott (förlovningspresent) .. Hade ju vart perfekt om bebis blev till då :D

Åh vilken perfekt tajming inför er romantiska weekend!

Vi är inne på tredje försöket här...fick ju missfall då jag var gravid på andra försöket...väldigt tidigt tack o lov. Själv fyller jag år nästa vecka så hoppas ju på att ÄL kommer i morgon eller lördag som en fin förskottspresent och att det visar sig bli en ännu större present framöver :)

• Crazy catlady

Äntligen fick jag min glada fasta gubbe !! Och även de fertila flytningarna har dykt upp :) yes !!

Tog även ett ÄLtest från testlagret som visade tvärnegativt. . Kanske kunde ana en liiiten stegring..

Men man litar mer på clearblues va ?
Svar på tråden Inget äl-sekret = ingen ägglossning? Lugna mina nerver...