Teddis skrev 2016-03-16 16:14:32 följande:
Vad menar du, ute i vanliga livet eller?
T.ex om man är ute och dansar så märker man det på dansen och kroppsspråket. Det kan också vara hur man blir inspanad. Det är en del humor och anspelningar på något sätt, blinkningar...
Hur det ska inledas? Det funkar väl bra som det är...
Jag vill inte att det ska inledas "hej, vill du knulla" eller helt "hej, vill du ha sex" och man har inte byggt upp en stämning ens. Nejet kommer rätt så direkt. Minns mitt ex sa direkt när vi skulle träffas ikväll att "ikväll blir det inget för jag ska göra detta.", rätt så god framförhållning. Han var bra på att planera.
Min främsta tanke var i en relation, men jag ville att de som svarar skulle välja sammanhang, så jag specificerade medvetet inte.
Jag inser nu långt efteråt så enahanda våra sexinviter var tidigare i mitt liv.
Det kunde ibland räcka att jag kröp upp intill mitt ex, och han svarade, "nej inte nu".Tydligen rörde vi varandra så lite, så när vi gjorde det, fanns inga utrymmen för att det kunde utveckla sig på så många olika sätt. Det fanns en "utstakad" bana.
Idag kan sexinviter och inledande av sex se ut hur som helst. Allt i från kyssar och smekningar, massage till mer direkta inviter, så som att min partner lägger fram sexiga underkläder och ber mig byta om och lägga mig.
Det allra bästa är att det är helt okej att det utvecklar sig åt alla håll.
En sak som jag uppskattar väldigt mycket är att smekningar, även på könen inte behöver leda till sex. Jag har upptäckt att det faktiskt är väldigt skönt att bli smekt mellan benen även om jag inte är kåt... Sedan händer det ju rätt ofta att det leder till sex ändå
Ang uteliv, som du skriver om, har jag knappt någon erfarenhet, för de jag haft sex med har jag lärt känna på annat sätt under en längre tid.
Att fråga "vill du knulla" är inget vi brukar praktisera, möjligen om vi är lite lekfulla och redan vet att vi kommer att ha sex, att det snarare är en tidsfråga...