• thimpan08

Blindtarmen?

Hej!

Jag har lite funderingar och undrar om någon har erfarenhet vid blindtarmsinflammation.

Min son började få ont i magen i lördags, 5 dagar sen. Natten till tisdagen började han kräkas, yrsel, illamående, noll aptit och feber. Tänkte att de var magsjuka. Men då han senare mot eftermiddagen började få nå fruktansvärda magsmärtor som gjorde att han inte kunde gå och skrek när jag klämde och kände på magen, så åkte vi in till sjukhuset. Där tog de prover som inte visade några tecken på infektion i kroppen, febern va kvar, läkaren kände och klämde på magen och sonen hade ont. I navelns område. Vi fick åka hem med svaret att dom visste inte om det va blindtarmen eller inte. Sonen har fortfarande ont i magen och ingen större aptit. HAn har även väldigt hög smärttröskel, säger han att han har ont, då gör de ont liksom.

Nu till min fråga, har någon av er erfarenhet om blindtarmsinflammation?

• Svar på tråden Blindtarmen?
  • JA77

Sök vård igen, säg att det inte gått över.

• Ellie

Har han ondast när han rör sig och går omkring så att han helst vill ligga stilla, eller gör det mindre ont när han är uppe? Vill han vara uppe alls? Gör det mer ont när han hoppar lätt på golvet? Ont om han ligger på rygg och böjer ett ben upp mot magen?
    Får han i sig vätska? Kissar han? Kräks fortfarande?
    Hur hög temp har han?
    Diarré/förstoppning?
    När man klämmer på magen är den då mjuk, brädhård eller rycker magmusklerna till extra mycket när man känner på något speciellt ställe?

Utan att undersöka honom finns det ingen här som kan svara på vad han lider av. Det du beskriver kan vara en blindtarmsinflammation, men även något annat.

Jag tycker ni skall söka vård igen och be att de tittar med ultraljud på magen (eller datorröntgen) för att utesluta blindtarmsinflammation (om han inte är på väg att bli bra på egen hand förstås).

Svar på tråden Blindtarmen?