• Lillajag86

Synarela, ingen blödning +cystor

Jag har nyligen påbörjat vår första IVF behandling. Idag är jag på spraydag 17 med Synarela. Jag har fortfarande inte fått någon blödning och igår tog jag blodprov samt gjorde en vaginal undersökning. Blodprovet och undersökningen visade att jag inte var det minsta nedreglerad. Dessutom upptäckte läkaren tre cystor, varav en var nästan 5 cm stor. Kliniken där jag genomför själva IVF:en ligger på en annan ort och de sa att hade jag bott där hade de velat att jag kom in och punkterade cystan. Men nu vill de istället avvakta och istället för två gånger per dag så ska jag spraya tre gånger per dag (en gång i vardera näsborre).
    Läkaren jag har på min ort tycker inte att cystan ska punkteras i nuläget. Blir förvirrad av att de säger olika saker samt att de säger en sådan sak som hade jag bott där skulle jag punktera den men nu får jag avvakta istället. Så min fråga till er, har någon varit med om något liknande? Och har någon av er haft en så stor cysta som försvunnit av sig själv utan att ha behövts punkteras?

Svar på tråden Synarela, ingen blödning +cystor