Läkaren skulle skriva ut nytt recept till i tisdags, nu är min medicin slut, och inget nytt recept, vad göra?
Jag tar en medicin som är ett så kallat SNRI-preparat med svåra utsättningssymtom. Medicinen heter venlafaxin och jag har tagit den i ganska exakt tre år nu.
För en vecka sedan ringde jag vårdcentralen för att förnya mitt recept på Venlafaxin, varpå kvinnan jag pratade med sa att medicinen skulle finnas att hämta ut på apoteket senast i tisdags (den 15 mars).
För en stund sedan var jag på apoteket för att hämta ut min medicin, som tog helt slut för mig igår. Det visade sig då att inget nytt recept har skrivits ut. Anledningen vet jag inte, men jag misstänker att något misstag har begåtts på vårdcentralen.
Jag ringde omgående till vårdcentralen, men fick då veta att de inte kan ta emot fler samtal idag.
Nu sitter jag här och vet att jag kommer få svåra negativa symtom, och det finns inget jag kan göra förrän imorgon, verkar det som.
På apoteket sa de att mitt enda alternativ är att ta mig till vårdcentralen idag innan de stänger, men de stänger 16.00.
Finns det något annat jag kan göra?