• Anonym (Va? Hur? Va?)

Förstår inte hur hon tänker

Jag har en tjej som jag träffade för ett par månaders sedan och jag förstår inte mig på henne när det kommer till hur hon vill jag ska vara.
    Hon säger att jag måste planera när vi ska ses och att jag är dålig på planering men nästa gång så säger hon att hon tycker om att vara spontan och sen vill hon att jag när jag känner för att göra något så vill hon att jag ska höra av mig till henne och se om hon vill med. Säger hon inte emot sig själv när hon säger sånt?

• Svar på tråden Förstår inte hur hon tänker
  • Anonym (Aa)

Menar hon spontan ang nåt annat än att ses? Viktigt att hon är som DU vill att hon ska va också.

• mrskreiz

Den där diskussionen tror jag väldigt många par har. Jag kan t.om erkänna att jag själv haft den. Så jag ska försöka förklara hur det var för mig. Kom ihåg bara att hon kan vara annorlunda.

Men jag sa nog ungefär alla de där sakerna. För mig handlade det om:
    "Du behöver bli bättre på att planera"  = "Jag vill veta att du planerar in saker med mig"  =  "Det är ett bevis för mig på att du vill vara med mig"
    "Jag tycker om att vara spontan"  = "Om du skulle komma hem till mig helt plötsligt med en stor blombukett så skulle jag bli jätteglad"  =  "Det är ett bevis för att du vill vara med mig"
    "Hör av dig till mig om du vill göra något så kanske jag hänger med"  =  "Jag vill gärna vara med dig när du gör saker och om du bjuder med mig så...."  = "är det ett bevis på att du vill vara med mig".

Jag var helt enkelt väldigt osäker på ifall killen ifråga ville vara med mig och behövde bekräftelse i det. (Och jag har många tjejkompisar som jag vet känt likadant.) Så om du vill ta en genväg som jag nog tror kan vara framgångsrik är det: Ansträng dig för att visa henne att du tycker om henne och vill vara med henne. När ni skiljs, se till att ni är överens om när ni ses nästa gång. Överraska henne ibland med en spontan inbjudan. Och hör av dig till henne när du är på gång med något annat där hon kan följa med.
    VISA att du tycker om henne.

Jag kan ju ha helt fel som sagt, men jag tror nog att jag är en bit på vägen åt rätt håll. LYCKA TILL! 

• Anonym (Va? Hur? Va?)

men typ om jag känner för en milkshake så vill hon att jag ska fråga om hon vill med men de gånger jag gjort det så säger hon att jag ska planera bättre och inte va spontan.
    (Milkshaken var hennes egna exempel)

• Anonym (Va? Hur? Va?)
    mrskreiz skrev 2016-03-18 10:04:15 följande:

Den där diskussionen tror jag väldigt många par har. Jag kan t.om erkänna att jag själv haft den. Så jag ska försöka förklara hur det var för mig. Kom ihåg bara att hon kan vara annorlunda.

Men jag sa nog ungefär alla de där sakerna. För mig handlade det om:
    "Du behöver bli bättre på att planera"  = "Jag vill veta att du planerar in saker med mig"  =  "Det är ett bevis för mig på att du vill vara med mig"
    "Jag tycker om att vara spontan"  = "Om du skulle komma hem till mig helt plötsligt med en stor blombukett så skulle jag bli jätteglad"  =  "Det är ett bevis för att du vill vara med mig"
    "Hör av dig till mig om du vill göra något så kanske jag hänger med"  =  "Jag vill gärna vara med dig när du gör saker och om du bjuder med mig så...."  = "är det ett bevis på att du vill vara med mig".

Jag var helt enkelt väldigt osäker på ifall killen ifråga ville vara med mig och behövde bekräftelse i det. (Och jag har många tjejkompisar som jag vet känt likadant.) Så om du vill ta en genväg som jag nog tror kan vara framgångsrik är det: Ansträng dig för att visa henne att du tycker om henne och vill vara med henne. När ni skiljs, se till att ni är överens om när ni ses nästa gång. Överraska henne ibland med en spontan inbjudan. Och hör av dig till henne när du är på gång med något annat där hon kan följa med.
    VISA att du tycker om henne.

Jag kan ju ha helt fel som sagt, men jag tror nog att jag är en bit på vägen åt rätt håll. LYCKA TILL! 

Jag planerar massa med henne men som sällan funkar för henne Tungan ute och då säger hon att det var gulligt tänkt iallafall så på den saken tror jag jag är med men jag slutade vara spontan när hon sa till mig om att planera mera och då var det fel haha. Tycker hon måste se att jag verkligen försöker men jag kan ju inte läsa tankar. Men jag får väl bara köra på mer med allt antar jag Skrattande
  • mrskreiz
    Anonym (Va? Hur? Va?) skrev 2016-03-18 10:04:30 följande:

men typ om jag känner för en milkshake så vill hon att jag ska fråga om hon vill med men de gånger jag gjort det så säger hon att jag ska planera bättre och inte va spontan.

Då ville hon nog helt enkelt inte ha en milkshake just då. Eller så hade hon just druckit en milkshake med sin kompis. Eller så önskade hon när du ringde att du skulle säga något helt annat, mycket större och "mer romantiskt".

Du kan analysera sådant här i evigheter och då är det viktigt att komma ihåg dig själv i allt. Fokusera på vilken sorts pojkvän/kille du vill vara. Kärleksfull? Romantisk? Tydlig? Håll fast vid det som blir ditt kärnvärde för just dig och speciellt för er relation. Sedan kommer hon kanske inte alla gånger att se det och definitivt inte bekräfta det, och det är just därför du måste vara tydlig mot dig själv.
  • mrskreiz
    Anonym (Va? Hur? Va?) skrev 2016-03-18 10:04:30 följande:

Då ville hon nog helt enkelt inte ha en milkshake just då. Eller så hade hon just druckit en milkshake med sin kompis. Eller så önskade hon när du ringde att du skulle säga något helt annat, mycket större och "mer romantiskt".

Du kan analysera sådant här i evigheter och då är det viktigt att komma ihåg dig själv i allt. Fokusera på vilken sorts pojkvän/kille du vill vara. Kärleksfull? Romantisk? Tydlig? Håll fast vid det som blir ditt kärnvärde för just dig och speciellt för er relation. Sedan kommer hon kanske inte alla gånger att se det och definitivt inte bekräfta det, och det är just därför du måste vara tydlig mot dig själv.
  • Anonym (Va? Hur? Va?)
    mrskreiz skrev 2016-03-18 10:12:40 följande:

Jag menade att hon kom med exemplet att jag skulle höra av mig om jag skulle ha en milkshake så kunde hon bli med haha men jag förstår hur du menar i det du skriver Skrattande
  • bängolle

Hon pratar helt enkelt ett annat språk än du. Det kallas Kvinna. Helt obegripligt för vettiga människor. Är man inte kvinna själv är det väldigt svårt att lära sig, det krävs t.om en kirurgiskt ingrepp som innefattar att bredda käften och nollställa hjärnan.

• Anonym (Enkelt?)
    bängolle skrev 2016-03-18 10:57:04 följande:

Hon pratar helt enkelt ett annat språk än du. Det kallas Kvinna. Helt obegripligt för vettiga människor. Är man inte kvinna själv är det väldigt svårt att lära sig, det krävs t.om en kirurgiskt ingrepp som innefattar att bredda käften och nollställa hjärnan.

Och hur hjälpte ditt svar honom..

Enkelt sagt så kan man säga att spontana grejer ska vara enkla men ändå superromantiska.

Planerade grejer kan vara lite mer "standardsaker" typ träff med familjen. Men hon vill absolut att du ska kunna mixa mellan spontanitet och framförhållning.

Jag vet att jag hade svårt för superspontana saker med min pojkvän i början av relationen. Han fick liksom inte bara dyka upp.. Ville ju göra mig fin först. Så enkelt kan det vara för din inte tjej. Berätta gärna för henne (några timmar innan) om det spontana du vill göra ???? kompromiss.
  • bängolle

Ja, anonym enkelt, förmodligen hjälpte ditt svar ts bättre. Att bättre förstå mitt svar alltså. Tex genom "berätta om det spontana några timmar innan". På "vanlig" svenska är det en paradox eftersom det som är spontant inte kan berättas i förväg, det som berättas om några timmar i förväg är planerat och därför inte spontant. Ts, lägg inte energi på att försöka förstå eller se logiken, bara håll med och se glad ut vad hon än säger så kommer ni leva lyckliga i alla era dagar.

• Anonym (kvinna)
    Anonym (Va? Hur? Va?) skrev 2016-03-18 10:12:04 följande:
    Jag planerar massa med henne men som sällan funkar för henne Tungan ute och då säger hon att det var gulligt tänkt iallafall så på den saken tror jag jag är med men jag slutade vara spontan när hon sa till mig om att planera mera och då var det fel haha. Tycker hon måste se att jag verkligen försöker men jag kan ju inte läsa tankar. Men jag får väl bara köra på mer med allt antar jag Skrattande
    Har det blivit så i er relation att det är du som förväntas hitta på saker för er att göra, alltså att det är du som ska ta initiativ och uppvakta henne på ett lagom romantiskt sätt? Då fattar jag att det kan uppstå problem, för när det inte passar henne måste hon ha en ursäkt som liksom lägger skulden på dig. Om spontana infall inte passar henne har du inte planerat tillräckligt bra, och om du tar för få initiativ är du inte tillräckligt spontan. Kan det stämma?

Jag tänker också som Anonym (Enkelt?), man vill ju inte ha ett spontant besök av någon som man är i uppstarten av ett romantiskt förhållande med i exakt vilken situation som helst, t ex när man sitter i en ostädad lägenhet, ofixad i urtvättad t-shirt och mjuksbrallor och vräker i sig chips och kollar på TV. Då vill man vara ensam. Man kanske inte ens vill att någon ringer och föreslår  att man hittar på nåt tillsammans i den stunden, och det kan vara då som du borde ha planerat bättre.

Sen tror jag att det ligger i saken också att "spontanitet" är nåt slags ideal för alla olika typer av relationer, även om man inte gillar det särskilt mycket. Jag själv skulle t ex i teorin jättegärna vilja ha spontana besök av vänner oftare och kunna spontant bjuda på fika eller middag, men i verkligheten skulle jag ogilla det jättemycket eftersom jag sällan har tillräckligt städat, eller sällan har fikabröd som väntar i frysen m.m..
  • Anonym (Va? Hur? Va?)

Nej det förstår jag att man kanske inte alltid vill ha in någon hos sig. Jag brukar ju aldrig bara dyka upp oanmäld men jag kan ju ringa å säga att jag ska ut på en promenad eller jag ska se film har du lust att komma över. Det är ju spontant som inte inkräktar på något vis tycker jag.

• Anonym (kvinna)
    Anonym (Va? Hur? Va?) skrev 2016-03-18 13:28:48 följande:

Nej det förstår jag att man kanske inte alltid vill ha in någon hos sig. Jag brukar ju aldrig bara dyka upp oanmäld men jag kan ju ringa å säga att jag ska ut på en promenad eller jag ska se film har du lust att komma över. Det är ju spontant som inte inkräktar på något vis tycker jag.

Det håller jag absolut med om! Sanningen är nog den att hon inte är särskilt spontan själv, men önskar kanske att hon vore.
  • Anonym (omg)
    bängolle skrev 2016-03-18 10:57:04 följande:

Dum i huvudet på fredagskvällen kan vi alla vara, eller inte , haha!
Svar på tråden Förstår inte hur hon tänker