• IVFmamma

    Smidig och lättmonterad bakåtvänd

    Lång historia men jag behöver en bakåtvänd bilbarnstol som är lätt att montera och flytta men som räcker LÄNGE till barnet.

  • Svar på tråden Smidig och lättmonterad bakåtvänd
  • mammalovis

    Olika stolar är ju olika väl anpassade till olika bilar säger åtminstone personalen på Babyproffsen i Jönköping.

    Sedan är ju frågan hur gammalt barnet är? 

    Innan stadigt sittande ålder runt 6-9 månader behövs ju ett babyskydd, därefter en vanlig bakåtvänd som räcker till 4-5 år.

    Vi har en MaxiCosi Mobi och en Britax Maxway. Vi är nöjda med båda, men Maxwayen är flexibel på sätet, den andra har pilar där sätet ska sluta. Kan hända att de ändrat, vår Mobi är 4 år nu. Britaxen flyttar vi mellan bilarna då den även har snabbinställning av huvudstödets höjd.

  • IVFmamma

    Barnet ligger i magen än så länge och för att göra lång historia kort så kommer vi att använda 2 bilar och kommer att behöva flytta den fram och tillbaka.

    Jag har nu en Maxi Cosi som jag älskar att ha efter vi har tagit bort babyskyddet men den räcker inte så länge (har långa barn) dessutom är den rätt tung. Så till hon som är 4,5 år har jag en Two Way som jag oxå tycker om för storleken, den är inte supertung och hyfsat lättmonterad.

  • Sisisisi

    Klippan triofix med dubbla baser blir ju absolut enklast och smidigast och det är viktigast. Dock bara godkänd till 18 kg, men spara twowayen och använd den till triofix är urvuxen.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
Svar på tråden Smidig och lättmonterad bakåtvänd