Livmoderinfektion, förbättring efter penicillinkur och påverkan på ammande bebis?
Födde barn för 10 dagar sen. Fick konstaterat livmoderinfektion i onsdags och fick penicillin (Amoxicillin) mot det. Hade då gått med ca 38 grader temp i 4 dygn (berodde troligen på en mjölkstockning till en början men när den redde ut sig kvarstod febern), ont i sidorna av tjejmagen, typ vid äggstockarna framförallt när jag stod upp och gick och så lite ut i ryggen. Började blöda mer och mörkt blod som luktade unket sista dagarna..
I alla fall så började jag med penicillin i onsdags och på kvällen hade jag en febertopp på 40 grader och jag mådde pyton.. Sen sjönk den successivt och idag har jag 37,5 ca.. Mår över lag mycket bättre idag. Men jag har fortfarande lika ont på samma ställe i magen och jag blöder lika mycket än om inte lite mer.
Ni som har haft detta, hur var det för er efter att ni påbörjat penicillinkuren? Blev ni bättre över lag eller avtog de olika symtomen successivt? Hur lång tid?
Vad har ni fått för behandling?
Ni som fick samma sorts penicillin som jag och ammade, hur mådde era bebisar? Tänker på magen..