• Hoppfull321

Gravid förstår inte

Hej!

En udda fråga som jag inte lyckats googla fram ngt alls på så jag tänkte kolla om jag är ensam om att vara knäpp...

Jag är gravid. Blev det betydligt snabbare än planerat så vi har inte försökt på ngt sätt utan det var lite mer "whoups" men varmt välkommet. Mår dåligt i graviditeten med massa illamående, kräkningar o trötthet. Det som stör mig att att jag VET att jag är gravid. Jag vet det! Jag är inte dum på ngt sätt. Men - jag FÖRSTÅR det inte.

Avslutar v 13 snart här o känner att jag borde landat mer. Vi såg den på ultraljud i veckan här igen o man ser verkligen att det är ett litet barn. Jag trodde jag skulle landa då vi såg det på ultraljud men nej, känslan är så märklig. Jag fattar men ändå inte. Tillägg att jag varit/är väldigt orolig för missfall o håller saker långt ifrån mig för att smällen ska bli mindre då den ev kommer.

Någon som hänger med på vad jag menar? Någon som känt/känner samma sak?

Känner mig otroligt dum o min sambo glädjs otroligt mkt o jag missar den delen nu känner jag...

• Svar på tråden Gravid förstår inte
  • Fian88

Jag fattade inte heller. Först när magen kom så blev det mer verkligt. Men tyckte ändå hela graviditeten var så abstrakt, jag njöt, mådde väldigt bra och älskade att vara gravid, men ändå hade jag svårt att fatta haha:P

• Linnis92

Samma här, är i vecka 31 och har mage, haft alla tråkiga gravidsymptom så som konstant illamående och kräkningar till vecka 17, följt av foglossning och skit, men har fortfarande vissa dagar som jag inte förstår att jag är gravid x)

• Calandivaa

Var samma här när jag väntade sonen för 7 år sen. Mådde sjukt bra hela graviditeten så jag fattade inte heller. Även när magen växte och man kände sparkar och hickningar så nä haha! Jättekonstigt. När han kom ut var det bara jaha. Tog nog några månader innan jag landade i allt. Nu älskar jag honom över allt annat men det tog många månader från gravid tills han kom ut och lite till. Så jag förstår precis!

• Cyanea

Jag förstår dig. Vi försökte få till ett barn i tre år innan det blev något. Jag trodde inför varje "steg" i processen att det skulle kännas verkligt. Vid VUL i v. 8 (som man alltid gör vid IVF-graviditet) trodde jag att det skulle bli verkligt bara jag fick se hjärtat picka. Sen trodde jag att det skulle kännas verkligt när vi passerat v. 12. Sen trodde jag att det skulle kännas verkligt vid RUL. Sen trodde jag att det skulle kännas verkligt när magen växte och barnet sparkade. Visst gjorde det det till viss del, men ärligt talat var jag lika chockad över att jag väntade barn när de på förlossningen sa att barnet var på väg som dagen jag plussade. 

Kort och gott - det kanske aldrig kommer kännas verkligt förrän du får träffa barnet. Du är inte knäpp, utan jag tror att det är fullständigt normalt :)

• Hoppfull321

Stort tack för era svar!

Är i v 14 nu o det känns egentligen bara som en sjukt lång magsjuka/enorm trötthet. Så att veta att jag inte är ensam om att inte helt fatta känns skönt. Finns bara trådar om att pappan inte fattar o så är det inte i detta fall

Vi får se när det landar för mig. Trodde att det skulle göra det vid tidigt ul i v 8 men nej o inte heller i kub-ul nu i v 13. Så kanske när den kikar ut då?

Efterlängtad e h*n iaf

Svar på tråden Gravid förstår inte