Sex med muslimsk kille
Jag är svensk och har träffat en muslimsk kille som är 10 år yngre än mig.
Han är gullig och omtänksam och sexet är jättebra, MEN första gången vi hade sex så gick han direkt från jättegullig till kall och frånvarande när det var klart.
Jag trodde så klart att det var en diss och stack hem men nästa dag var han lika gullig igen. Så umgicks vi några dagar och allt var bra tills vi hade sex igen och han blev frånvarande och sur.
I det läget började jag fråga vad som var fel och fick till svar att han saknade sin familj.
I alla fall, när samma sak hände en tredje gång så kröp det fram att han känner att det är fel att ha sex utanför äktenskapet för sin religion. Att han kommer att bli straffad för det.
Han är som sagt muslim men inte sådär jättenitisk vad jag märker, äter inte fläsk men dricker ibland och han har inte varit i moskén under den här månaden som jag har känt honom. Han lever liksom ett "normalt" liv, som vilken svensk som helst på ytan.
Jag har försökt prata med honom om det här och sagt att det säkert finns olika uppfattningar inom islam och att han måste göra det som känns rätt. Han säger att han inte bryr sig om vad andra tycker, utan att det känns fel i hans hjärta att ha sex, att det inte är rätt. Samtidigt vill han inte gifta sig med någon nu.
Så då bestämde vi att inte ha sex, vilket funkade i cirka två dagar tills han tog initiativet igen. Nu har vi haft sex ett par gånger till och när jag frågade sist så sa han att det inte känns dåligt efteråt längre, men jag märker på honom att det gör det och att han får dåligt samvete och blir stressad.
För MIN del är det lugnt, jag förstår att han brottas med en inre konflikt och tar det inte som en diss när han blir frånvarande efteråt. Men samtidigt vore det ju fint om vi kunde prata mer om sex, liksom ur ett lustperspektiv, vad man vill göra osv. Nu är det mer att han låtsas som att sex inte existerar tills vi har det och sen låtsas igen.
Jag har stor förståelse för att han har sin tro och sin känsla i hjärtat av rätt och fel, jag respekterar hans andlighet.
Men skulle gärna vilja höra någon annans erfarenheter i det här ämnet?
Tack på förhand :)