• Anonym (Evertina)

Sex med muslimsk kille

Jag är svensk och har träffat en muslimsk kille som är 10 år yngre än mig. 

Han är gullig och omtänksam och sexet är jättebra, MEN första gången vi hade sex så gick han direkt från jättegullig till kall och frånvarande när det var klart. 

Jag trodde så klart att det var en diss och stack hem men nästa dag var han lika gullig igen. Så umgicks vi några dagar och allt var bra tills vi hade sex igen och han blev frånvarande och sur. 

I det läget började jag fråga vad som var fel och fick till svar att han saknade sin familj. 

I alla fall, när samma sak hände en tredje gång så kröp det fram att han känner att det är fel att ha sex utanför äktenskapet för sin religion. Att han kommer att bli straffad för det. 

Han är som sagt muslim men inte sådär jättenitisk vad jag märker, äter inte fläsk men dricker ibland och han har inte varit i moskén under den här månaden som jag har känt honom. Han lever liksom ett "normalt" liv, som vilken svensk som helst på ytan. 

Jag har försökt prata med honom om det här och sagt att det säkert finns olika uppfattningar inom islam och att han måste göra det som känns rätt. Han säger att han inte bryr sig om vad andra tycker, utan att det känns fel i hans hjärta att ha sex, att det inte är rätt. Samtidigt vill han inte gifta sig med någon nu. 

Så då bestämde vi att inte ha sex, vilket funkade i cirka två dagar tills han tog initiativet igen. Nu har vi haft sex ett par gånger till och när jag frågade sist så sa han att det inte känns dåligt efteråt längre, men jag märker på honom att det gör det och att han får dåligt samvete och blir stressad. 

För MIN del är det lugnt, jag förstår att han brottas med en inre konflikt och tar det inte som en diss när han blir frånvarande efteråt. Men samtidigt vore det ju fint om vi kunde prata mer om sex, liksom ur ett lustperspektiv, vad man vill göra osv. Nu är det mer att han låtsas som att sex inte existerar tills vi har det och sen låtsas igen. 

Jag har stor förståelse för att han har sin tro och sin känsla i hjärtat av rätt och fel, jag respekterar hans andlighet. 

Men skulle gärna vilja höra någon annans erfarenheter i det här ämnet?

Tack på förhand :)

• Svar på tråden Sex med muslimsk kille
  • Anonym (Hmm)

Som jag tror så har redan nån i sitt hemland. Därför blir han konstig efter ni har haft sex ångest över vad han gjort. Men ändå tror jag att han gillar dig och kan inte släppa dig riktigt. Det här med muslim tror jag inte så mycket på , muslim dricker inte och dem ber , går till moské, det där med muslim är ett svepskäl för att dölja varför han blir konstig.

• Anonym (islamisk lösning)

Hej,
    Först vill jag gärna uttrycka min respekt och uppskattning för din förståelse, omtanke och tolerans :)
    Jag är själv en muslimsk kille och jag skulle faktiskt ha samma känslor som honom om jag hamnar i samma situation (Sex utanför äktenskap), men jag tror som du sagt att islam försedde oss ett brett område där kan man få olika lösningar för såna situationer!
    Säg till honom att enligt islam man kan gifta sig med nån som han vill ligga med bara på religiöst sätt (traditionell äktenskap) !
    Det sker bara mellan dig och honom. Hans familj behöver inte veta om det om han inte önskar det. Ni behöver inte heller gå på skatteverket eller till moske och ingenting sker på papper !
    Allt som ni behöver är bara några ord mellan er, att ni båda säger att ni accepterar giftemålet med varandra framför gud och hämta 2 bra muslimska vittnen (hans kompisar eller andra 2 som ni litar på) med samtycke av din familj (far) samt en hemgift till dig (brudgåvan: ring eller några sedlar som du själv bestämmer).
    Och då är ni båda gifta framför guden enligt hans tro och han behöver inte oroa sig om det längre !
    Sedan om ni tycker att relationen funkar bra mellan er och ni vill försätta då kan ni göra en officiell äktenskap med papper, men om ni inte kommer överens och tycker inte försätta relationen då allt som ni behöver är bara några ord också. Han ska bara säga att du är skild eller skiljer sig från äktenskapet och varje går på sin väg. Man går in på lätt sätt och lämnar det på lätt sätt också.
    Grattis på förhand och lycka till :)

• Anonym (Gaby)

Behöver inte vara att han har någon annan, min vän har en muslimsk kille och han kände samma sak. Han var kluven mellan att leva ett västerländskt samboliv och tanken på vad släkten i hemlandet skulle tycka om de visste. Nu är de gifta men de var tillsammans flera år innan de gifte sig.

• fae

Inlägg #2 dillar om mutah vilket jag verkligen inte rekommenderar. Faktum är TS, att jag rekommenderar att du passar på denna kille helt och hållet.

• Anonym (islamisk lösning)
    fae skrev 2016-03-19 11:47:34 följande:

Inlägg #2 dillar om mutah vilket jag verkligen inte rekommenderar. Faktum är TS, att jag rekommenderar att du passar på denna kille helt och hållet.

Jag rekommenderar inte heller mutah (som är ett tillfälligt äktenskap och man kommer överens om hur lång är tiden innan man gifter sig) !!
    Läs igen vad jag berättat om. Jag har skrivit om ett helt vanligt äktenskap som innehåller alla villkor i en muslimsk äktenskap.
    Det är inte ett krav inom islam att man ska skriva en äktenskapskontrakt, utan det räcker endast med ord i fall båda partner är överens om det.
    Ja det är inte officiellt och kan vara hemligt som många inte uppskattar i ett giftermål men självklart är det mycket bättre för en muslim än att ha sex genom en olovlig relation enligt hans tro !
    Självklart när de tycker om varandra och vill försätta relationen, de kan göra det officiellt och fira tillsammans bröllopet när de önskar det i framtiden.
  • Anonym (qwe)
    fae skrev 2016-03-19 11:47:34 följande:

Inlägg 2 har inte föreslagit mutah överhuvudtaget. Det som han skriver om är definitivt inte mutah då mutah har stränga regler för hur det ska få genomgås. 
  • Anonym (flickvän till muslim)

Hade du sagt samma sak om han varit svensk?? Eller hade du sagt att jag kanske borde prata med honom mm. Jag vill inte bara ge upp och lämna det vi har, självklart har han massa fina sidor utöver hans idot sidor. Vi har 2 barn ihop och vi älskar varandra. Kanske låter patetiskt men jag ber och hoppas att om jag har tålamod så kanske han ändras. Men självklart, gör han inte det så kommer jag inte att orka hur länge som helst. Men att han är muslim har inget med detta å göra. Kanske vilket land han kommer ifrån men INTE religion

• vargveum
    Anonym (flickvän till muslim) skrev 2016-03-19 13:36:58 följande:

Hade du sagt samma sak om han varit svensk?? Eller hade du sagt att jag kanske borde prata med honom mm. Jag vill inte bara ge upp och lämna det vi har, självklart har han massa fina sidor utöver hans idot sidor. Vi har 2 barn ihop och vi älskar varandra. Kanske låter patetiskt men jag ber och hoppas att om jag har tålamod så kanske han ändras. Men självklart, gör han inte det så kommer jag inte att orka hur länge som helst. Men att han är muslim har inget med detta å göra. Kanske vilket land han kommer ifrån men INTE religion

Var detta till mig? Spelar ingen roll om han är svensk, vilken religion han bekänner sig till (jag ogillar dem alla), eller vilken kulturell tradition han kommer ifrån. Det är ditt inlägg som visar att du inte trivs med det här. Your move
  • fae
    Anonym (islamisk lösning) skrev 2016-03-19 12:41:10 följande:

Jag rekommenderar inte heller mutah (som är ett tillfälligt äktenskap och man kommer överens om hur lång är tiden innan man gifter sig) !!

Läs igen vad jag berättat om. Jag har skrivit om ett helt vanligt äktenskap som innehåller alla villkor i en muslimsk äktenskap.

Det är inte ett krav inom islam att man ska skriva en äktenskapskontrakt, utan det räcker endast med ord i fall båda partner är överens om det.

Ja det är inte officiellt och kan vara hemligt som många inte uppskattar i ett giftermål men självklart är det mycket bättre för en muslim än att ha sex genom en olovlig relation enligt hans tro !

Självklart när de tycker om varandra och vill försätta relationen, de kan göra det officiellt och fira tillsammans bröllopet när de önskar det i framtiden.

Okej du syftar på en "muslimsk vigsel", i moské inför imam. Jag rekommenderar inte det heller.
  • Trinnityy

Svårt.. Men ni kanske helt enkelt behöver mer tid och bli tryggare med varandravinnannhan vågar öppna upp och prata om sina känslor inför ert samliv?

Svar på tråden Sex med muslimsk kille