• Äldre 21 Mar 13:56
    116075 visningar
    215 svar
    215
    116075

    Hur många omgångar Letrozol

    Hej

    Jag undrar ni som lyckats bli gravida med Letrozol, hur många omgångar behövdes innan ni blev gravida?

  • Svar på tråden Hur många omgångar Letrozol
  • Äldre 21 Mar 22:09
    #1

    Undrar lite d samma.. Började med min första tablett idag och ska äta i 5 dagar sedan ska jag tillbaka till gyn. Har försökt bli gravid i över ett år och hoppas verkligen denna behandling ska hjälpa? Är det värt att testa med ÄL stickor? Läste någonstans att man kunde göra d för att säkra ägglossning! Allt detta är väldigt nytt för mig, men känner att jag måste testa allt som går, för att aldrig bli gravid tär på krafterna speciellt då nästan alla vänner ploppar ut barn från höger å vänster.

  • Äldre 2 Apr 19:39
    #2

    Spännande! Jag är på dag 2 med Letrozol. Vi ha oxå försökt i ett år utan något resultat. Följs gärna åt och hoppas vi går mot en spännande vår.

  • Äldre 3 Apr 20:53
    #3
    Badvakt skrev 2016-04-02 19:39:28 följande:

    Spännande! Jag är på dag 2 med Letrozol. Vi ha oxå försökt i ett år utan något resultat. Följs gärna åt och hoppas vi går mot en spännande vår.


    Spännande! :) jag var hos läkaren i veckan då kunde han se att jag hade ÄL, blev iallafall mys 2 dagar så får väll se, ska tillbaka i veckan ta blodprover sedan ta nya blodprover igen när (ifall) mensen kommer!

    Hade liksom sex dag 1 och dag 2 sedan ägglossning dag 3 och noll sex dag 4. Man kan ju hoppas! :)
  • Äldre 6 Apr 14:28
    #4
    johanna84 skrev 2016-04-03 20:53:15 följande:

    Spännande! :) jag var hos läkaren i veckan då kunde han se att jag hade ÄL, blev iallafall mys 2 dagar så får väll se, ska tillbaka i veckan ta blodprover sedan ta nya blodprover igen när (ifall) mensen kommer!

    Hade liksom sex dag 1 och dag 2 sedan ägglossning dag 3 och noll sex dag 4. Man kan ju hoppas! :)


    Hur känns det för dig idag då? Jag är klar men min första omgång Letrozol. Vet inte vad jag förväntatde mig men kanske känna nått. Har tid för UL den 11e. Jag är lite tveksam. Enligt min kalender har jag äl i helgen. Vi får se om min eller deras beräkning stämmer.
  • Äldre 6 Apr 21:27
    #5

    Jag är också klar med första omgången av Letrozol nu.. Jag var igår och lämnade blodprover något hormon prov och tror man även kollar något med ägglossningen i det blodprovet. Jag ska även efter ca 3e mens dagen ta ytterligare blodprover. Jag hoppas verkligen att det ger bra resultat. Man försöker ju ha sex så ofta man kan och vid ÄL själv klart, man vill ju inte att de ska bli en press heller bara för att man vill ha en bebis, själv processen i sig e jobbig psykiskt när alla andra kan men inte än själv!

  • Äldre 7 Apr 16:59
    #6
    johanna84 skrev 2016-04-06 21:27:50 följande:

    Jag är också klar med första omgången av Letrozol nu.. Jag var igår och lämnade blodprover något hormon prov och tror man även kollar något med ägglossningen i det blodprovet. Jag ska även efter ca 3e mens dagen ta ytterligare blodprover. Jag hoppas verkligen att det ger bra resultat. Man försöker ju ha sex så ofta man kan och vid ÄL själv klart, man vill ju inte att de ska bli en press heller bara för att man vill ha en bebis, själv processen i sig e jobbig psykiskt när alla andra kan men inte än själv!


    Jag hänger inte med på vilka prover du lämnade. Är du klar med Letrozol men inte din mens?

    Nej jag fattat vad du menar med att hålla glöden och gnistan uppe. Tycker jag och min man är duktiga ändå. Själv har jag två nära vänner som båda är ofrivilligt barnlösa så de fick upp mina ögon för att faktiskt kolla upp om något var knas. Det kunde inte vår doktor hitta men en ordentlig knuff verkade ändå behövas.

    Hur länge har ni försökt? Har ni provat något annat?
  • Äldre 7 Apr 19:29
    #7

    Jag är klar med Letrozol för tillfället. Jag lämnade blodprov som ska visa äggreserver vad jag fattar de som, alltså hur hög eller låg äggproduktion man har. Fattar inte själv egentligen men tror det är så. Nästa prov som ska tas strax efter mens är AMH och d har väll också med äggreserverna att göra. Har inte så stor koll själv, allt bara snurrar i huvudet å miljoner tankar.

    Jag tog ut min spiral för ca 1 1/2 år sedan så sen dess har vi försökt. Jag har väll alltid haft en tanke å känsla (vet inte varför) men att något skulle vara fel.. Och uppenbarligen stämde den känslan.

    Hur länge har du försökt?

  • Äldre 8 Apr 12:18
    #8

    Ok jag tror jag förstår. Vi har ju säkert inte samma prover och sånt som skall tas.

    Vi har försökt lite över ett år. Vi har kanske inte superbråttom men klart vi undrar varför inget händer. Vi gick ut direkt med två tabl. Letrozol per dag vilket jag förstår inte alla gör. Hoppades nog på att vår tidigare spolning skulle göra suset men icke sa nicke? Har du gjort spolning?

  • Äldre 8 Apr 13:04
    #9
    Badvakt skrev 2016-04-08 12:18:12 följande:

    Ok jag tror jag förstår. Vi har ju säkert inte samma prover och sånt som skall tas.

    Vi har försökt lite över ett år. Vi har kanske inte superbråttom men klart vi undrar varför inget händer. Vi gick ut direkt med två tabl. Letrozol per dag vilket jag förstår inte alla gör. Hoppades nog på att vår tidigare spolning skulle göra suset men icke sa nicke? Har du gjort spolning?


    Nej jag har inte gjort någon spolning, har enbart bara testat Letrozol det är ett första steg. Väntar som sagt nu på att läkaren ska höra av sig ang proverna jag lämnade, sedan så vid nästa besök ville läkaren även att min sambo skulle med. Får se vad som händer med allt.
  • Äldre 8 Apr 13:25
    #10

    Ja det var lite olika minst sagt.

    Hur kom ni fram till att du skulle börja med Letrozol? Har inte din partner fått lämna nå prov?

Svar på tråden Hur många omgångar Letrozol