• Anonym (Stressad)

E cigarett UTAN nikotin? Är det ok?

Hej!

Är gravid i vecka 27 och på det sista mått väldigt dåligt och varit stressad.

Har inte rökt (rökte 25 cigg pr dag förut) sedan vecka 6.

Nu undrar jag om jag kan röka på en e cigarett UTAN nikotin givetvis, men bara för att "komma ner" när jag nästan spyr av stress?

• Svar på tråden E cigarett UTAN nikotin? Är det ok?
  • Randig

Jag tror inte det skadar barnet, finns ju bra e cigg utan alla kemikalier och nikotin. Men du gör dig själv en otjänst på det sätt att du inte bryter vanan:) Du kommer med andra ord falla tillbaka så fort barnet är ute. Så det bästa är ju om du låter bli.

Jag föll tillbaka när min son va 1 år (hade inte rökt på hela grav heller) bara för att jag tog några cigg ibland i samband med ett glas vin. Så lätt var det att bygga upp vanan igen och falla tillbaka.

Är gravid igen nu o röker inte och denna gången ska jag fan inte gå på den nitlotten igen när barnet är fött. Man väcker bara beroendet till liv igen.

• sportpappa
    Anonym (Stressad) skrev 2016-03-21 17:34:34 följande:

Nu undrar jag om jag kan röka på en e cigarett UTAN nikotin givetvis, men bara för att "komma ner" när jag nästan spyr av stress?

Hur skulle det göra att du "kommer ner"? Är det inte nikotinet som gör att du kommer ner?
  • Anonym (V)

Vad duktig du är som hållt dig ifrån! <3

E cigg utan nikotin är okej, så kör på det om det inte går annars :)

• Anonym (s)

jag tror inte heller det är bra, även om det inte innehåller nikotin så är det som redan sagts, lättare hamna tillbaka vanorna. 

det är ju bara mentalt det här att det ska ta ner stressen, när det inte finns nån tobak i. du kan köra avlappningsövningar eller annat för att ta bort stress

• Pentra

I E-cigaretter kan de utan kontroll trycka i alla möjliga kemikalier. Så, på det stora hela, för rökaren själv, så är E-cigaretter ännu farligare än vanliga cigaretter. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Anonym (Stressad)

Åh så många svar! Tack!

Det är så svårt, te.x här i Danmark får man inte färga hår och det "får man i Sverige"

Samma sak med e cigaretter, det gillas inte här.

Jag vill ju inte att något händer mitt barn nu efter 27 veckor!!

Men som sagt jag har haft en tuff tid och istället för att äta godis röka vanliga cigaretter eller bara skälls ut hela världen så tänker jag kanske det är min räddning just nu?

Jag kommer inte börja röka vanliga cigaretter när jag är gravid så jag är inte rädd att det ger en dålig ovana, jag är bara rädd mitt ofödda barn tar skada påtrots det inte är nikotin i :(

• Anonym (V)
    Anonym (Stressad) skrev 2016-03-21 17:54:22 följande:

Åh så många svar! Tack!

Det är så svårt, te.x här i Danmark får man inte färga hår och det "får man i Sverige"

Samma sak med e cigaretter, det gillas inte här.

Jag vill ju inte att något händer mitt barn nu efter 27 veckor!!

Men som sagt jag har haft en tuff tid och istället för att äta godis röka vanliga cigaretter eller bara skälls ut hela världen så tänker jag kanske det är min räddning just nu?

Jag kommer inte börja röka vanliga cigaretter när jag är gravid så jag är inte rädd att det ger en dålig ovana, jag är bara rädd mitt ofödda barn tar skada påtrots det inte är nikotin i :(

Om jag skulle välja mellan godis och e cigg skulle jag dock välja godis om jag vore du :)

Men om du kollar upp e ciggen noga och kemikalierna som är (ett seriöst företag) så ska det inte vara någon fara.
  • Anonym (Stressad)
    Anonym (V) skrev 2016-03-21 18:33:27 följande:

Om jag skulle välja mellan godis och e cigg skulle jag dock välja godis om jag vore du :)

Men om du kollar upp e ciggen noga och kemikalierna som är (ett seriöst företag) så ska det inte vara någon fara.

Hehe jag prövar att hålla mig borta från socker ;) men jag har varit nära flera ggr!

Dom blandar själv i butikerna här men jag sa jag var gravid och hon sålde ju till mig och vi pratade om det så jag tänker bara om det direkt ville vara jätte skadligt ville hon väl inte sälja det?

Åh det är verkligen jätte svårt det här :(
  • Anonym (V)
    Anonym (Stressad) skrev 2016-03-21 18:52:30 följande:

Hehe jag prövar att hålla mig borta från socker ;) men jag har varit nära flera ggr!

Dom blandar själv i butikerna här men jag sa jag var gravid och hon sålde ju till mig och vi pratade om det så jag tänker bara om det direkt ville vara jätte skadligt ville hon väl inte sälja det?

Åh det är verkligen jätte svårt det här :(

Förstår dig! :( men om det är till någon tröst så har mina barnmorskor (haft två stycken) sagt att det är okej med e cigg om jag inte kan hålla mig borta från vanliga. Hon tipsade om något företag som beställer ifrån men minns inte vilket det var.
  • Anonym (Stressad)

Tack snälla du!

Det ville bara vara så jävla pissigt om något händer min son nu :(

Jag hat det verkligen jättesurt den här perioden och tycker verkligen allt suger.

Gah!!

• Anonym (rätt grejer..)

JA det okej om det är bra grejer. Det finns billiga grejer som ger ifrån sig massa skit så passa dig för det plast och grejer där säger dom att det är värre en tobaksrökning.. lästa om en E cigg som hade exploderat också.

• Anonym (V)
    Anonym (syre) skrev 2016-03-24 01:51:49 följande:

Rök är rök.

Det är inte rök som kommer från e cigg, det är ånga.
  • Anonym (rätt grejer..)
    Rök är rök.
    du borde sätta dig inte lite det är ånga inte bränd tobak.
  • Anonym (Stressad)

Rök är rök.

Haha nej?
  • Anonym (V)

Hur går det för dig ts? Bestämt dig hur du ska göra än? :)

• Anonym (Stressad)

Hej kära du!

Jag har köpt en för 5 dagar sedan och tagit va 7 st "bloss" i den. Det har hjälpt när jag blev jätte jätte arg på min kille isf ;)

Konstigt!! :)

Anonym (V) skrev 2016-03-24 17:33:02 följande:

Hur går det för dig ts? Bestämt dig hur du ska göra än? :)

• Anonym (V)
    Anonym (Stressad) skrev 2016-03-25 19:59:16 följande:

Hej kära du!

Jag har köpt en för 5 dagar sedan och tagit va 7 st "bloss" i den. Det har hjälpt när jag blev jätte jätte arg på min kille isf ;)

Konstigt!! :)

Åh vad bra att det hjälpte :) <3 ha en fortsatt härlig graviditet
Svar på tråden E cigarett UTAN nikotin? Är det ok?