• Anonym (Nyfiken)

Trivs ni att jobba som barnmorska?

Trivs ni som jobbar som barnmorskor. Jag har varit färdig syrra/psyksyrra i nu 10 år. Funderar på att göra något annat! Nyfiken på ifall det är en bra ide att göra ngt så annorlunda som barnmorska? Kan man klara det efter att ha gjort så annorlunda jobb innan? Är inte helt van vid dropp osv. Är jag galen om jag skola om mig?

• Svar på tråden Trivs ni att jobba som barnmorska?
  • Anonym (Nyfiken)

....,,,,

• Anonym (Nyfiken)

........

• Anonym (Nyfiken)

Ingen barnmorska som kan ge input om detta yrke ?

• mamaleona

Om du ÄR sjuksyrra är väl inte "omskolningen" såå stor?! eller hur tänker du? Jag har jobbat som bm (o jobbar ännu) över tio år. Trivs lika bra som den dagen jag började jobba, fullkomligt älskar jobbet o varje dag är ett nöje att få gå på jobb. Sant till 110%. Bm yrket är väldigt självständigt fast man jobbar inom ramen för våra "regler", man skall vara stresstålig, kunna jobba i snabb takt o svänga snabbt i sitt agerande, även ta snabba beslut själv. Att även vara i tankarna sas steget före ifall om ..... är viktigt. Det ger oerhört mycket o mig har alltjämt fascinerat det att du aldrig vet vad som väntar när du går på jobb.

• mamaleona

Om du ÄR sjuksyrra är väl inte "omskolningen" såå stor?! eller hur tänker du? Jag har jobbat som bm (o jobbar ännu) över tio år. Trivs lika bra som den dagen jag började jobba, fullkomligt älskar jobbet o varje dag är ett nöje att få gå på jobb. Sant till 110%. Bm yrket är väldigt självständigt fast man jobbar inom ramen för våra "regler", man skall vara stresstålig, kunna jobba i snabb takt o svänga snabbt i sitt agerande, även ta snabba beslut själv. Att även vara i tankarna sas steget före ifall om ..... är viktigt. Det ger oerhört mycket o mig har alltjämt fascinerat det att du aldrig vet vad som väntar när du går på jobb.

• Anonym (Nyfiken)

I

mamaleona skrev 2016-03-22 20:26:45 följande: