• Anonym (Anonym)

Lämna barn på förskola efter dålig natt??

Hur gör ni när era barn haft dåliga nätter och ska till förskola? Lämnar ni ändå och meddelar att hen inte sovit bra eller hade ni då stannat hemma istället? Min dotter är 2 snart och har från och till jätte dålig sömn. I natt vaknade hon vid 4 tiden och sedan går hon 9-14 på förskola. I vanliga fall sover hon iallafall till 7:30. Jag är hemma på gravpenning då vi väntar syskon om några veckor därav känns det som att hon lika gärna kan vara hemma. Men hon klättrar på väggarna bara av att vara hemma fre-mån. Blir extremt frustrerad och arg när hon blir under stimulerad. Mannen jobbar nätter och jag är höggravid och har inte samma energi att stimulera henne. Har extrem foglossning. Hur gör ni andra som är hemma medans barnet går 15/h vecka? Är barnet hemma?

• Svar på tråden Lämna barn på förskola efter dålig natt??
  • Carambolan

De gånger jag ändå varit hemma med syskon har jag definitivt haft barnet hemma.

När vi jobbat har vi om möjligt försökt kompa ut en timme på morgonen för att ge barnet lite extra sovtid.

• Linnis92

Är också hemma i väntan på syskon. Jag hade kollat hur sonen mådde över lag, är han pigg trots den dåliga natten? I så fall hade jag lämnat honom.

Visserligen sover han middag på förskolan en timme efter lunch, vet inte om din gör det?

Men hade han varit trött/hängig/ingen ork, då hade han fått vara hemma idag också. Men det är ju så olika från barn till barn. Han uppskattar en dag i soffan vilket inte din dotter verkar göra :)

• Anonym (Anonym)
    Linnis92 skrev 2016-03-22 06:27:56 följande:

Är också hemma i väntan på syskon. Jag hade kollat hur sonen mådde över lag, är han pigg trots den dåliga natten? I så fall hade jag lämnat honom.

Visserligen sover han middag på förskolan en timme efter lunch, vet inte om din gör det?

Men hade han varit trött/hängig/ingen ork, då hade han fått vara hemma idag också. Men det är ju så olika från barn till barn. Han uppskattar en dag i soffan vilket inte din dotter verkar göra :)

Hade varit så skönt om hon hade kunnat slappa i soffan xD Då hade det inte varit något problem men hon är redan uppe och studsar som en Duracell kanin. Vet dock att runt 9-10 kommer hon börja bli trött igen. Dom sover inte förrän runt 11:30-11:45 på hennes förskola och hon är sån som kan sova upp emot 2 timmar. Vet också att hon kan få värsta raseri utbrotten om hon inte får sova när hon blir trött därav får jag också lite dåligt samvete gång emot personalen av att lämna henne.
  • Linnis92
    Anonym (Anonym) skrev 2016-03-22 06:44:36 följande:

Hade varit så skönt om hon hade kunnat slappa i soffan xD Då hade det inte varit något problem men hon är redan uppe och studsar som en Duracell kanin. Vet dock att runt 9-10 kommer hon börja bli trött igen. Dom sover inte förrän runt 11:30-11:45 på hennes förskola och hon är sån som kan sova upp emot 2 timmar. Vet också att hon kan få värsta raseri utbrotten om hon inte får sova när hon blir trött därav får jag också lite dåligt samvete gång emot personalen av att lämna henne.

Jag förstår. Men du känner ditt barn bäst. När sonen här hemma haft jobbiga nätter så har jag upplyst personalen om det så dom är medvetna, och då brukar dom börja med att söva honom.

Hon mår ju heller inte bra av att bara vara hemma och inte göra någonting, som du sa så blir hon understimulerad. Vilka tider brukar du ha henne på förskolan?
  • Anonym (Nej)

Eftersom jag har ett jobb jag måste sköta så stannar jag inte hemma med ett barn som tydligen bestämt sig att sova är onödigt.

• Anonym (Nix!)

Eftersom att jag arbetar så skulle jag inte vara hemma för att mitt barn sovit dåligt. Skulle dock säga det till personalen och be dom att ringa om sonen inte skulle orka med hela dagen. Skulle jag gå hemma skulle han få vara ledig.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Nej) skrev 2016-03-22 06:58:38 följande:

Eftersom jag har ett jobb jag måste sköta så stannar jag inte hemma med ett barn som tydligen bestämt sig att sova är onödigt.

Det var just därför jag riktade mig till de mammor som var hemma ändå :)
  • Anonym (Anonym)
    Linnis92 skrev 2016-03-22 06:50:28 följande:

Jag förstår. Men du känner ditt barn bäst. När sonen här hemma haft jobbiga nätter så har jag upplyst personalen om det så dom är medvetna, och då brukar dom börja med att söva honom.

Hon mår ju heller inte bra av att bara vara hemma och inte göra någonting, som du sa så blir hon understimulerad. Vilka tider brukar du ha henne på förskolan?

Nej precis lite så jag känner med. I värsta fall får dom väl ringa om hon skulle bli jättetrött :) hon går 9-14 tis-tors.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Nix!) skrev 2016-03-22 07:04:54 följande:

Eftersom att jag arbetar så skulle jag inte vara hemma för att mitt barn sovit dåligt. Skulle dock säga det till personalen och be dom att ringa om sonen inte skulle orka med hela dagen. Skulle jag gå hemma skulle han få vara ledig.

Jag förstår det hade jag med gjort ifall jag jobbade :)
  • viseversa

Hade jag ändå varit hemma hade jag haft henne hemma också. Men nu när jag jobbar så nej då hade hon fått gå till förskolan.

Svar på tråden Lämna barn på förskola efter dålig natt??