• Bloggi

    Bonusbarnets mamma..

    Jag orkar snart inte längre med mitt ena bonusbarns mamma. Hur hade ni gjort?

    Jag träffade min sambo för snart ett år sen. Jag har 3 barn sen innan och han 2 barn med 2 olika och hans minsta barns mamma blev sur när hon fick veta att min sambo träffat mig och då fick han inte träffa sitt barn på ca 3 veckor..

    Sen flyttade jag och mina barn in hos sambon och hans största barn efter 3 månader eftersom vi inte bodde i samma kommun och knappt sågs i veckorna.

    Sen började allt.. Biomamman skickade sms stup i kvarten om allt och inget, hon hade aldrig träffat eller pratat med mig men skickade sms till sambon och skrev att jag var elak, en häxa, idiot mm. Jag tog åt mig och tyckte det kändes olustigt. Jag känner inte henne och hon känner inte mig och ändå skriver hon elaka saker om mig ganska ofta..

    Vi bor ca 3 km från hon också och det känns jobbigt tycker jag att man inte har nåt avstånd utan att det blir så närainpå.

    Hon har snokat på fritids på skolan och kollat hur våra andra barn går på fritids och om dom är sjuka..

    Hon skriver massa anklagelser till min sambo att han bara vill jävlas med hon hela tiden men han gör ingenting. Han svarar inte på hennes sms för hon låter aldrig trevlig utan det är alltid en ton. Så fort deras barn blir sjuk så är det vårt fel och det är konstigt eftersom hen bara är här varannan helg och inte tillbringar så mycket tid här.

    Mamman skriver att dom ska kunna prata och samarbeta för barnets bästa men det är hon som inte kan det. Hon blir alltid arg och slänger på luren, skickar otrevliga sms och sambon säger att ska dom prata så ska det ju handla om deras barn men hon drar alltid in mig i alla diskussioner eller våra andra barn som hon inte har nånting med att göra!

    Jag vet att deras barn tycker om mig, hen ropar ofta på mig när hen är här och ber mig om hjälp med saker mm. Så det är bara mamman som skriver att jag är elak bara för att hon är svartsjuk eller vad det nu handlar om. Och dom helger vi har hen skickar hon med skrivna A4 papper på hur barnet ska skötas och att hen alltid har nåt fel/sjukdom. Fast hen inte visar några tecken hos oss på t.ex förkylning osv så vi börjar fundera på om hon bara hittar på för hon vill bestämma hur vi ska sköta barnet när hen är här.

    Nu har min sambo iaf tröttnat och tänker ringa familjerätten så ska jag och han iaf dit och berätta hur hon håller på och han vill skriva papper på hur barnet ska vistas här så mamman inte kan neka han barnet.

    Det börjar bli för mycket och det har gått 1 år snart och det känns som att hon aldrig kommer sluta! Behövde få skriva av mig :(


    stå upp för den du är!
  • Svar på tråden Bonusbarnets mamma..
  • sextiotalist

    Låter som familjerätten och även ett samarabetssamtal är rätt steg att gå.
    Ett litet råd, ni kan när ni själva pratar med dom där, berätta hur ni upplever situationen. Men när din sambo är på samarbetssamtal, så ska han inte anklaga henne för det hon håller på med, utan säg till din sambo att han ska ha som syfte med samarbetssamtalen att han och exet ska komma överens om hur de ska kommunicera, eftersom han upplever att det inte fungera.

  • Bloggi

    Vi anklagar aldrig henne eller beter oss tillbaka på samma sätt som hon.

    Han ska ringa familjerätten till att börja med så får vi se vad dom säger, hoppas dom har någon bra lösning på det hela.


    stå upp för den du är!
  • Theresia2010

    Jag börjar med en stor KRAM till dig.

    Jag skrev precis ett liknande inlägg och jag är i samma sits.
    Min sambos X är en martyr... jag förstår heller inte hur man ska orka.

Svar på tråden Bonusbarnets mamma..