• bubblan79

UMEÅ, finns det några föräldrar i umeå?

Hej jag och min sambo bor i lidköping med vår dotter på 1,5 år. Han är egenföretagare och jobbat borta (umeå) de senaste året. Nu har vi tröttnat på att bo på var sitt håll pga hans jobb så vi ska flytta upp hela familjen dit.

Vi känner absolut ingen alls och jag är nu föräldraledig och ska börja söka jobb när vi flyttar upp så får ingen kontakt med någon genom jobbet heller.

Finns det några som vill lära kännas? Nån med småbarn som vill träffas på lekplatser, fika, promenera osv? Vet ni några fb grupper eller annat man kan gå med i där uppe. Öppna förskolor osv?

Mvh Jenny

(¯`°?.¸ ღ 141030 ღ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden UMEÅ, finns det några föräldrar i umeå?
  • Em15
    hej!
    jag bor i umeå och går gärna på promenader, fikar eller liknande, min dotter är dock bara 4 månader, vilket kanske inte är så jättekul för din dotter...
    Det finns flera öppna förskolor, vet du var i umeå ni ska bo? När ska ni flytta hit?

• bubblan79

Det gör nog inte så mycket. Dottern är bara 1,5 och är väl intresserade av andra barn men är mest nöjd så länge jag är med ?

Bara kul att få komma ut med lite sällskap och kanske få lite info om staden osv.

Lite socialt umgänge för mamma är viktigt ????

Vi flyttar upp i juni/juli. Letar för fullt och vart och kikat på flera ställen, inget är dock påskrivet än så vet inte riktigt vilket område det blir men blir ju i stan iaf

• bubblan79

Nu har vi fått tag på ett hus, flyttar upp 1 juli till carlshöjd ????????

Svar på tråden UMEÅ, finns det några föräldrar i umeå?