• glittertejp

    Äkta Odd Molly?

    Hej! 
    Har nyligen köpt en kofta på Tradera och när den kom hem kändes det inte alls rätt. Jag tycker själv jag är ganska insatt i Odd Molly som märke men är osäker på denna. Tjejen jag köpte av bedyrar att den är köpt i butik och att just denna modellen (från f/w 2014) har annorlunda etikett och dessutom inte har kopierats.

    Kan någon hjälpa mig? Ser detta ut att vara en riktig eller har jag blivit lurad?

  • Svar på tråden Äkta Odd Molly?
  • Erica94

    Jag har två Odd molly koftor, skillnaden jag ser är att min siffra är efter texten "Odd Molly (c) uncorporated". Jag har endast den texten på mina men de kan säkert variera. Tvättlappen ser inte ut som mina heller, då de finns en del fakta om tröjan där. Samtidigt reagerar jag starkt på texten made in China som placerats så otroligt "synligt"...

    Så ja, de är möjligt att den inte är äkta.. Men jag kan inte säga säkert då mina har ett par år på nacken nu! Hur som helst är den du köpt väldigt fin! :) hoppas för din skull att den är äkta.

  • glittertejp
    Erica94 skrev 2016-03-22 17:10:37 följande:

    Jag har två Odd molly koftor, skillnaden jag ser är att min siffra är efter texten "Odd Molly (c) uncorporated". Jag har endast den texten på mina men de kan säkert variera. Tvättlappen ser inte ut som mina heller, då de finns en del fakta om tröjan där. Samtidigt reagerar jag starkt på texten made in China som placerats så otroligt "synligt"...

    Så ja, de är möjligt att den inte är äkta.. Men jag kan inte säga säkert då mina har ett par år på nacken nu! Hur som helst är den du köpt väldigt fin! :) hoppas för din skull att den är äkta.


    Det med siffran är olika beroende på plagg men jag reagerar också på made in china samt att det inte finns någon info om plagget på tvättrådslappen. Hittade en annan tjej på tradera som säljer en exakt likadan och frågade om hon kunde skicka bilder på sina etiketter och de såg helt annorlunda ut. Då var inte made in china med och tvättråden såg ut som alla mina andra molly-plagg, med mer info om plagget och mycket större lapp. 

    Tack att du tog dig tid att jämföra, uppskattas mycket! Jag kan såklart ha fel ändå men magkänslan säger att det inte är helt rätt här.
  • Anonym (kanske kanske inte)

    På ett sätt vet jag inte hur viktigt det är om den är äkta eller inte, om man har betalat ett bra pris (?) och det knappt går att avgöra vid en detaljgranskning. Det känns surt att misstänka att man är lurad, men bortsett från det?

  • glittertejp
    Anonym (kanske kanske inte) skrev 2016-03-22 17:18:31 följande:

    På ett sätt vet jag inte hur viktigt det är om den är äkta eller inte, om man har betalat ett bra pris (?) och det knappt går att avgöra vid en detaljgranskning. Det känns surt att misstänka att man är lurad, men bortsett från det?


    Det är själva principen för min del. Om jag köper ett plagg som sägs vara äkta så förväntar jag mig att det ska vara det också. Dessutom skiljer det sig i kvalitén mellan äkta och kopior så det är inte bara utseende på plagget det handlar om.
  • Aupendi

    Ta den till en butik och få den värderad. Säger de fake (vilket jag också tror) så ber du om en skriftlig lapp och kräver att köpet på tradera hävs. Dröj nu inte för länge bara. Agera fort. Det får inte säljas fake utan att det tydligt framgår att det är en kopia.

Svar på tråden Äkta Odd Molly?