• VolvoSWE

    Hopplöst kär..

    Jag är en kille som är hopplöst kär i en tjej som går i min klass på universitetet.. Jag ser henne varje dag och får fjärilar i magen varje gång.. Vi har tagit promenader och har pratat mycket tillsammans och vid varje möte så säger jag till mig själv "hur kan det finnas en sådan perfekt människa?".. Just nu så känns det jobbigt eftersom jag vet inte ifall hon gillar mig på "samma" sätt som jag gillar henne, hur som helt så känns det som att det finns en spänning eller en gnista emellan oss två. Jag funderar även på ifall hon kanske befinner sig i samma situation som mig där hon inte heller vågar ta första steget, precis som jag? Det som känns jobbigt ifall hon säger nej är att jag träffar henne nästan varje dag, även på helger då hon är i samma vänskapskrets som mig.

    Mina frågor till er är; hur ser ni på situationen? Har ni varit i en liknande situation? Vad ska jag gör?

  • Svar på tråden Hopplöst kär..
  • Rödtjärnens Anna

    Vet du att hon är singel? I så fall är det bara att satsa. Om hon nu trivs i ditt sällskap så finns det väl inget skäl att säga nej till en invit.

    Bjud ut henne eller så bjuder du hem henne på mat.

    Och om du tar första steget sen är det upp till henne.. säger hon nej kommer det att göra ont men man överlever..

    Jag var själv i din situation för många år sen. Jag bjöd ut honom, han tackade ja. Vi blev tillsammans. Tyvärr var han en skitstövel och var otrogen och det blev slut och så fick jag stå ut med honom i två terminer. Men jag överlevde....

  • Anonym (Svar)

    Jag är helt säker på att hon är single :) har bara inte "mod" nog att fråga ut henne.. det är första steget som är jobbigast.. är för övrigt en väldigt självsäker individ som kan prata inför grupper och för diskussioner, fast när det kommer till kärleken så har jag en del att jobba med.. :)

  • Anonym (Abc)

    Hur långt har du kvar av utbildningen? Tänker att det kan vara en faktor att ta ned i beräkningen... Kan ju vara som för ngn ovan att det tar slut/hon inte är intresserad och då måste ni fortsätta plugga ihop ändå.

Svar på tråden Hopplöst kär..