• Anonym (Ledsen)

Har jag fått klamydia??!!!!

Jag träffade en kille för ca tre veckor sedan. Förra helgen träffades vi igen och vi hade då sex. Tyvärr blev det lite missuppfattningar oss emellan mitt uppe i sexet (behöver inte förklara exakt hur ordalagen föll), men han uppfattade det som att det var okej att ha oskyddat sex - vilket jag inte menade (utan enbart att det var okej för honom att komma på mig - men att jag fortfarande ville ha kondom på).

Hur som helst så vips så hade han stoppat in den i mig utan kondom. Är nu livrädd för att jag ska ha fått någon könssjukdom.

Igår hade jag rosaaktiga flytningar. Detta slutade idag. Men jag har nu mensvärk som går ned mot ljumskarna och mot ryggen. Har läst att man kan ha liknande symptom om man fått klamydia - har någon annan haft klamydia med liknande symptom?!!

Jag är nästan lika rädd för att det ska vara en graviditet. Jag har inte träffat killen sen dess...

Jag ska ringa läkare idag, hann inte idag då jag har galet mycket på jobbet.

HJÄLP!!!! Är jätteorolig. Hur snabbt blir man steril av klamydia?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-22 21:55
    Vill gärna ha lite input om någon annan haft klamydia vilka symtom ni hade?

• Svar på tråden Har jag fått klamydia??!!!!
  • Pimpinellan

Rekommenderar både gravtest och klamydiatest-så vet du sen. Långt ifrån alla blir sterila av klamydia. Då måste infektionen gå upp i äggledarna och förstöra dom och dit tar det rätt lång tid.

• Anonym (Ledsen)

Jag var lite snabb i vändningarna, jag har redan gjort ett gravtest som visade negativt. Vet inte om det är för tidigt för att något sådant skulle visa sig dock.

För att göra en lång historia kort så var sexet ganska dåligt p.g.a. att killen hade lite svårt att komma till och hålla kvar sitt stånd. Så när han hade kommit till utan kondom, tänkte jag först avbryta - men eftersom han redan hade hunnit att ev. "smitta ned mig" med något vågade jag inte avbryta för hans skull. Han kom inte i mig men höll på tills precis innan han kom... Så jag tänker att försats o.s.v. mycket väl kan ha kommit i mig.

Såhär i efterhand vääääldigt DUMT (av mig att inte säga nej).

• Pimpinellan

Om du tog gravtestet mer än 2 veckor efter samlaget bor det visat rätt. Men klamydian borde du kolla upp liksom andra könssjukdomar. Finns ju annat du kan ha fått också.

• Anonym (Ledsen)

Nej vi hade sex för en vecka och två dagar sedan. 

Men nu när jag har ont (inte jätte men ändå så att jag blir orolig) och knappt så att det kan kallas feber men ändå lite höjd temp 37.4 (brukar ha runt 36.8) är det så pass allvarligt att man måste in akut? Eller kan man vänta?

Jag är så himla orolig för att det ska vara något som gör att jag inte kan få barn sen. Gråter

• Anonym (Lugn)

Steril kan Du bli om du går med obehandlad klamydia i typ månader, så oroa dig inte, gör ett test så snart som möjligt.

När jag hade klamydia (två gånger) så artade det sig med svidande från helvetet när jag kissade, ungefär som UVI och vad jag förstår är det de tydligaste symptomet på klamydia. Svidande/brännande när man kissar alltså

• neverpreggo
    Anonym (Ledsen) skrev 2016-03-22 21:36:36 följande:

Nej vi hade sex för en vecka och två dagar sedan. 

Men nu när jag har ont (inte jätte men ändå så att jag blir orolig) och knappt så att det kan kallas feber men ändå lite höjd temp 37.4 (brukar ha runt 36.8) är det så pass allvarligt att man måste in akut? Eller kan man vänta?

Andas. Det går inte att veta men det ändå inte så snabbt att bli steril av klamydia.

Och varför skulle du åka in akut för lite höjd temp? Man åker ju inte in för feber om det  inte är långvarig hög.
  • Pimpinellan

37,4 är inte feber. Man åker in för feber över 40 grader man haft länge eller i kombo med extrem ovanlig smärta. Ta ett gravtest till om en vecka.

Svar på tråden Har jag fått klamydia??!!!!