• Judge1999

behöver hjälp

Hej, nyligen ramlade min mamma i en spraltrappa utanför våran dörr och håller på att återhämta sig, vi vet fortfarande inte hur det kommer gå med henne. Men nu till själva problemet. för 3 veckor sedan fick min pappa medicin för sin hepatit C, han fick Sovaldi och Daklinza och har varit allmänt snurrig i huvudet. men han blev ännu mer snurrig när min mamma hamnade på sjukhuset. han beter sig som om han är påverkad av droger. Hans läkare har sagt att man inte ska blanda de tabletterna med alkohol men han envisas på att ha sina 2st 3 och femmor varje dag som han brukar. någon som vet varför han blivit såhär? jag är helt sker på att han inte tar några droger men jag märkte idag att han tänkte ta en andra tablett av varje, alltså en utav båda 2 tabletterna 2 gånger på samma dag men han ska egentligen bara ta en tablett utav varje per dag.

Jag tänkte också att jag skulle dra ett exempel på vad jag menar med att han är snurrig. Min syster spelade ett spel på datorn som behöver ett program som heter steam. hon kunde inte komma in på spelet och frågade mig om jag visste varför. pappa avbröt mig mitt i min mening och började då prata om att vi hade 500mb in och ut i internet hastighet och fortsatte då att prata om att vi förr brukade ha 100mb in och ut. dagen innan detta med internetet så satt vi i bilen påväg hem från sjukhuset. min systers kille körde men vi använde inte hans bil för den vill inte starta så vi fick låna en bil av en kompis. jag och min systers kille började prata lite om bilen vi åkte i och jag undrade om han visste hur mycket saaben drog eftersom vi åkte i en saab. min pappa började då prata och sa att den drog 0.7/milen. problemet är att det är volvon som min systers kille äger som drar 0.7/milen. då sa jag aa hans bil gör det men jag menade saaben vi åker i just nu och pappa sa då, vi åker ju i volvon. sånna här saker händer varje gång man försöker prata med honom, det är som att han inte förstår vad vi pratar om över huvud taget. han har också blivit väldigt klumpig, han spiller väldigt lätt ut dricka och ölen när han dricker. skulle gärna veta varför han har blivit sånhär, skulle verkligen hjälpa till eftersom jag har det jobbigt nog med tanke på min mammas olycka 4 dagar sen, vi vet inte ens om hon överlever än men det ser ganska bra ut. jag vill gärna sluta behöva oroa mig om min pappa. Förlåt att jag är dålig på styckindelning och skriver klumpigt, är bara 17 år och har alltid haft dåliga betyg i svenska.

Svar på tråden behöver hjälp