Behöver råd
Hej!
Jag skulle behöva bra råd angående min situation,
Jag är en tjej på 27 år som fått problem. Jag har helt tappat tron på mig själv, min självkänsla är borta och jag känner mig väldigt osäker. I många år var jag en väldigt osäker person och blev bemött därefter. Jag trivdes inte med mig själv och mitt utseende och hade nästan inga vänner vilket är förståligt.
Det tog ett tag men efter jag fått ett bra jobb och människor som trodde på mig byggde jag upp en självkänsla och började trivas med mig själv. Jag flyttade till en större stad för några månader sen. Det var omvälvande för mig men efter ett tag började jag trivas. Sen jag flyttade hit har jag varit på flera arbetsplatser och jobbat som vikarie. Av olika anledningar fick jag sluta på varje ställe men jag tror det berodde på mitt sätt att vara, men jag vile bara vara naturlig. Men jag fick erfarenhet av det och fick ett nytt bra jobb. Jag träffade nya, bra vänner som såg och accepterade mig för den jag är.
I flera månader har jag mått väldigt bra, känt mig glad och självständig. Jag träffade en fin kille och det verkade ett tag som det kunde bli något mellan oss.
Men helt plötsligt vände allt. Jag betedde mig konstigt mot killen och mot andra människor och fick stark ångest. Nu var jag inte självsäker längre utan osäker. Det ledde till att jag blev bemött på ett helt annorlunda sätt som jag inte är van vid och de människorna jag blivit vän med tog avstånd från mig på grund av min osäkerhet.
Jag känner mig så dum, dålig och ful och vet inte vem jag är längre. Det känns som jag på bara några dagar förlorat allt det som var bra i mitt liv och jag kommer inte få tillbaka det. Hur ska jag göra för att bli den självständig och fina person jag egentligen är? Finns det nån som känner igen sig??