• Anonym (ylva)

Påskgåva till dagis personalen?

Såg en mamma från mammagruppen la upp ett kort på facebook igår att hon hade köpt en varsin choklad hare till personalen på dagis.. 
    Ville också köpa men när jag stod i affären kom snålheten fram. 210kr är jag snål?

• Svar på tråden Påskgåva till dagis personalen?
  • Anonym (Bahr)

Nä, det tycker jag inte. För oss vore det ekonomiskt ohållbart att köpa presenter till personalen alla högtider. Jag väljer EN högtid per år, oftast en liten present innan sommarlovet, typ en pocketbok och en finare chokladbit var, eller också till jul.

• Anonym (a)

nej man behöver verkligen inte köpa påskpresenter vare sig till dagispersonal eller lärare (jag är lärare själv) varför? Man gör sitt jobb. Det är trevligt om någon vill ordna en liten blomma till sommaravslutningen men det är verkligen inget krav. Om man börjar med påsk, då måste du ge till jul och avslutningar också, det är inte hållbart. Kan säga att personal i gemen inte förväntar sig detta heller. 

• Anonym (a)

det värsta tycker jag är när folk samlar pengar och någon tar sig tid att köpa något och så blir det nåt som inte direkt passar personen. Är det många i personalen ger man oftast samma sak för att det inte ska särskiljas men det blir också opersonligt. I så fall tycker jag det är bättre att barnet kanske ritar en teckning och ger sin favvofröken, tror också de uppskattar det. 

sist jag var inblandad i presentinsamling till ett av mina barns lärare köptes halsband till dem. Ok, det var fina halsband men jag har ingen aning om ifall de gillade stilen eller nåt. 

• Anonym (symboliskt)

Tycker att det är trevligt med något symboliskt till personalen, lite lösgodis till fikarummet eller så... Riktiga pressenter blir sällan väl passande. Men det är ju jag det.

• Anonym (Äppelträd)