• 879214

Inget foster trots graviditet

Ja alltså när man fått positivt graviditetstest men när det sedan visar sig vara tomt i magen på ultraljudet, och det inte handlar om ett utomkvedshavandeskap, var är det då som hänt egentligen? Kommer inte hcg från fostret o hur kan man isf ha hcg trots att man inte har något foster? Och om man dessutom inte sett en droppe blod. Kan man ha ägglossning när en sådan sak skett eller tror kroppen att den är gravid? 

• Svar på tråden Inget foster trots graviditet
  • Jag är bara jag

Beklagar verkligen! Ett embryo/foster har du förstås haft i.o.m att du testat plus, men det dog så tidigt att det tillbakabildats. Därför syns inget på UL nu. Det hade blitt lika för mig den gången jag gjorde VUL v.10 och det dött v.7 om jag gjort VUL v.11 för då syntes ingenting-det hade krympt och försvunnit på de knappa 2 veckorna. Nu får du antingen skrapas eller ta Cytotec så du får ut resterna.

• 879214
    Jag är bara jag skrev 2016-03-24 18:37:23 följande:

Beklagar verkligen! Ett embryo/foster har du förstås haft i.o.m att du testat plus, men det dog så tidigt att det tillbakabildats. Därför syns inget på UL nu. Det hade blitt lika för mig den gången jag gjorde VUL v.10 och det dött v.7 om jag gjort VUL v.11 för då syntes ingenting-det hade krympt och försvunnit på de knappa 2 veckorna. Nu får du antingen skrapas eller ta Cytotec så du får ut resterna.

Det har tack o lov inte hänt mig men jag e rädd då det hänt en släkting nyligen så drf har jag lite frågor om det. Men undrar framförallt om man kan ha ägglossning under tiden en sån sak händer? Eller om kroppen inte släpper några ägg precis som under en normal graviditet. Vet du något om det?
  • Jag är bara jag

Nej, man har självklart inte ägglossning när man är gravid. För gravid är ju hennes kropp trots avsaknad av foster. Allt där inne måste ut och beroende på hur långt gången hon var kan det ta mellan 2-8 veckor innan hon slutar blöda. Efter MA är det vanligt med utebliven äl och sen mens så äl kan dröja väldigt länge.

• Så vit

Det är väl det som kallas ofostrig graviditet tror jag. Hcg-hormonet kommer, vad jag förstår, från moderkakan och inte från fostret så kroppen tror att man är gravid utan att det finns ett foster.

• Jag är bara jag
    Så vit skrev 2016-03-24 19:50:42 följande:
    Det är väl det som kallas ofostrig graviditet tror jag. Hcg-hormonet kommer, vad jag förstår, från moderkakan och inte från fostret så kroppen tror att man är gravid utan att det finns ett foster.
    Nej, hcg kommer från allra första början långt innan moderkakan bildas.
  • tussan

Mitt foster såg man inte på ultraljudet trots flera positiva g test men de visade sig att jag va för tidigt i graviditeten..som tog regelbundna blodprover för o kolla mitt gravid hormon o de steg hela tiden o te Slut i vecka sju så hitta dom ett litet foster me tickande hjärta :)

• 879214

Gjorde du VUL eller UL då? I v 7

tussan skrev 2016-04-11 08:08:00 följande:

Mitt foster såg man inte på ultraljudet trots flera positiva g test men de visade sig att jag va för tidigt i graviditeten..som tog regelbundna blodprover för o kolla mitt gravid hormon o de steg hela tiden o te Slut i vecka sju så hitta dom ett litet foster me tickande hjärta :)

• tussan

Gjorde sånt där vaginalt ultraljud..vanligt ultraljud sa dom man inte kan se en graviditet så tidigt:/

Svar på tråden Inget foster trots graviditet