Hur länge kan man ha dipsås i kylen innan den blir gammal?
Sån där chips-dip med gräddfil. Jag blandade direkt i burken och satte på locket. typ ett creme fraiche lock.
Sån där chips-dip med gräddfil. Jag blandade direkt i burken och satte på locket. typ ett creme fraiche lock.
Jag skulle inte äta den dippen efter 3 dagar.
Tror den står sig i 2-3 dagar nämligen!
Den e ju godast samma dag eller dagen efter =)
Ok. Är du HELT säker på att det är max efter 3 dagar?
Jag har min gräns efter 2 dagar.
Fler som vet?? (eller tror)
Jag skulle nog inte äta den på den tredje dagen....men gud vad sugen jag blir, ska nog gå o handla chips å dipp...
Ok.
Tycker den ändå skulle hålla så länge som gräddfilen håller..?
Nästan iallafall, bara en tanke
Fii83:
Där sa du nåt. Om jag öppnar ett paket mjölk så kastar jag ju inte mjölken efter 2 dagar..
Lukta och smaka på den kanske?
Det går såklart inte att säga någon exakt gräns, det beror
ju till stor del på ditt kylskåp...
Så länge som gräddfilen håller i vanliga fall! Det står i alla fall inte ett pip om någon kortare hållbarhet på dip-förpackningen (estrellas) . Vi har defintivt inte slängt någon dip för att den stått i 2-3 dagar hur som helst. Tja, om chipsen råkat ta slut då...
Ja-a, jag gick och kollade
/seriös Chipsoman
ps - såna här trådar GILLAR jag! Viktiga saker, och man blir bara helt GLAD av att de öht dyker upp
om man inte har dippat i den så att det kommit ner ett finger eller saliv eller så, så håller den garanterat precis lika länge som gräddfilen skulle gjort. men sparar man typ hälften av dippen för att man ätit upp resten skulle jag äta den senast dan efter, för hur det än är så blir det bakterier i när man dippar.
Jag brukar i alla fall ha den i 4dagar... brukar dela upp den i ex 4 små burkar så det inte hamnar nå ex gamal chips i den..
Så då har jag en burk varje dag
Brukar bli så mätt på chips m dipp att den garanterat räcker fyra dagar.
Men luktar den konstigt så ska man nog inte äta den..