• Gråsten

Förvirrad, ledsen och less

Ledsen för långt inlägg, behöver kräkas ur mig lite.

Såhär. Bim + 2. Negativt test på em/kvällen idag. Är 36 år och känner min kropp rätt väl. Har ALDRIG varit med om dessa symptom förr: 

* molvärk sedan 5 dagar efter ÄL, avtog ca 2 dagar innan bim och ersattes av en rejäl värk i höger sida (äggledare?) och bak i ryggslutet, höger sida. I synnerhet kvällar och nätter. (Har faktiskt tagit en ipren (fast man inte ska om man är gravid), hjälpte inte. Svårt sova.) 

* Trött och sover mycket 

* Törstig, dricker och kissar, kissar och dricker. 

* Lite blödande tandkött och torra slemhinnor i underliv och näsa, efter bim

* Extremt varm, blossar i ansiktet om dagarna, svettas och fryser om vartannat om kvällarna (förmodligen förkyld, jobbar på förskola) 

* Idag vaknade jag (kring fem i morse) av att det sprängde i högra bröstet. Har aldrig haft ömma bröst, ever. Har REJÄLA boobs (85 F-H) som är rätt, hm, okänsliga. Har sprängt HELA dagen, nu är det borta, lite öm nu bara. 

* Humörsvängningar så det heter duga, men inte ledsen och självömkande (som jag brukar vara innan mens) utan snarare kort stubin, övertrött, gråtmild osv. Men det är väl en ny form av PMS då. Hah. Och länge, har varit så sedan den där första molvärken kom. 

* Höll på att kräkas av bajsblöja på jobbet (alltså, gick ut och hostade och tjöjdes och torrkräktes). Aldrig varit med om. 

*konstig matlust/ickematlust. Konstig i magen. Har varit flera dagar. Vet ej hur länge. Kanske... Fyra-fem dagar? Väldigt lätt illamående ibland. 

* En ny liten ådra på just det högra bröstet tittade fram igår, går från vårtgården och utåt (dock liiiiiten, men jag har ju kollat brösten förr (heh) och den är ny). Och den som alltid är lite synlig har blivit längre och mer tydlig. 

* Rejäl klåda på ryggen, hjälper inte hur jag än kliar (med galge, haha). (Men den kommer och går.) 

* Haft vattniga (ibland lätt vitagula) flytningar, lite av och till. Sådär så jag sprungit på toa och trott jag fått mens. Men väldigt olika, lite dag för dag. Sista dagarna helt torr. 

* Och så idag när jag kom hem från jobbet och gjorde (det negativa)gravtestet så kom det ljust blod när jag torkade mig. Blev ledsen och satte in tampong, men aj så ont det gjorde. Lät den sitta en - två timmar, behövde gå på toa så tog ut den. Var lite rött på toppen, men inget mer. Inget blod när jag torkade mig. Sedan lite, lite blod nästa gång jag kissade. Ungefär som vad jag antar är en blodblandad flytning, alternativt blod från torra slemhinnor. Vet inte, för jag har aldrig haft så förr. Min mens kommer som ett bombnedslag, blöder så jag alltid har de största tampongerna, från första stund. Rejäl mensvärk, sjukskriver mig ibland. Blöder i fyra-fem dagar sedan slut. Aldrig haft spottings, mellanblödningar eller blodblandade flytningar. Aldrig haft torra slemhinnor. Alltid haft regelbunden mens. Hoppade lite när jag för flera år sedan slutade med p-piller (har dock aldrig försökt bli gravid förr, detta var tredje/fjärde försöket och det kommer av olika anledningar inte bli några fler på ett tag, tyvärr), men aldrig före eller efter det. 

Och nu sitter jag här och grinar och känner mig helt förstörd. Vad fan händer med kroppen? Smärtan kan jag inte framkalla själv, jag var helt övertygad om att jag INTE var gravid, ända tills igår, ungefär. Eller idag. Och så detta kaos. Hade ÄL den 8-9 (tog ÄL-stickor) och haft en menscykel på 28 dagar de senaste tre månaderna. Har dock aldrig - aldrig - haft längre menscykel än 32 dagar. Och det var åratal sedan. Max 30 dagar det senaste året. 

HJÄLP! Någon som varit med om liknande? Har några snälla ord? Känner mig helt slut i huvudet och själen nu. Det där hoppet som tändes efter BIM var inte att leka med, märker jag. Fasen också. 

• Svar på tråden Förvirrad, ledsen och less
  • Anonym (B)

Jag har egentligen inget av vikt att komma med, då det är typ hundra år sen jag var gravid.
    Men jag kommer ihåg besvikelsen alla dom där månaderna då mensen kom och hoppet dog den månaden, jag känner din smärta ända hit och jag hoppas och håller alla tummar för att du är gravid.
    Kräks på du så mycket du vill om det får det att kännas lite lättare. 

Kram. 

• HepaticaNobilis

Vet inte om det hjälper men den månaden jag blev gravid kände jag inte av äl som vanligt och hade spottings för första gången någonsin. Trodde att det var mens på g men inget mer kom än rosa på pappret när jag torkade mig under ca 1 dygn. Jag fick starkt plus 4 dagar senare när mensen inte kom.

Lycka till, hoppas att det är din tur snart!

• Iowhannah

Det låter som en graviditet. Gör ett test med morgonurin istället.

Hoppas du får ditt plus snart!

• Gråsten

Tack för svar och tankar <3 

Bara någon timme efter att jag skrivit inlägget fick jag en ordentlig magsjuka. Kräktes och var extremt dålig i magen hela natten och halva morgonen efter. Därefter har jag mest sovit. Under hela kräksperioden blödde jag knappt alls, kom bara blod när jag torkade mig. Igårkväll rann det till lite mer och jag satte in en tampong, men det är fortfarande inte ens i närheten av min vanliga blödning. 

Nå, jag får vänta och se som alla andra. Var så himla uppgiven i förrgår när jag skrev inlägget och kroppen verkar ju som sagt vara helt ur fas, men känner mig bättre till sinns nu i alla fall. Den annalkande magsjukan gjorde nog sitt till den också (även om den med förbryllar mig, ingen annan som har magsjuka just nu öht, var kom den ifrån, liksom? Jaja.) 

Jag kommer nog testa med gravtest igen om några dagar om det inte blir någon förändring i kroppen. Har lite mensvärk nu och hade under magsjukan helt sjukt ont i magen. Men jag tänker att om det var ett tidigt missfall borde jag väl blöda mer? Eller? 

Ack att det ska vara så förbannat komplicerat allting! :P 

• Iowhannah
    Gråsten skrev 2016-03-26 08:54:40 följande:

Tack för svar och tankar <3 

Bara någon timme efter att jag skrivit inlägget fick jag en ordentlig magsjuka. Kräktes och var extremt dålig i magen hela natten och halva morgonen efter. Därefter har jag mest sovit. Under hela kräksperioden blödde jag knappt alls, kom bara blod när jag torkade mig. Igårkväll rann det till lite mer och jag satte in en tampong, men det är fortfarande inte ens i närheten av min vanliga blödning. 

Nå, jag får vänta och se som alla andra. Var så himla uppgiven i förrgår när jag skrev inlägget och kroppen verkar ju som sagt vara helt ur fas, men känner mig bättre till sinns nu i alla fall. Den annalkande magsjukan gjorde nog sitt till den också (även om den med förbryllar mig, ingen annan som har magsjuka just nu öht, var kom den ifrån, liksom? Jaja.) 

Jag kommer nog testa med gravtest igen om några dagar om det inte blir någon förändring i kroppen. Har lite mensvärk nu och hade under magsjukan helt sjukt ont i magen. Men jag tänker att om det var ett tidigt missfall borde jag väl blöda mer? Eller? 

Ack att det ska vara så förbannat komplicerat allting! :P 

Ett tidigt missfall borde även ha gett ett plus på stickan. Vi får fortsätta hoppas!
  • Iowhannah
    Gråsten skrev 2016-04-03 19:35:40 följande:

Blev tyvärr missfall... 

Åh :( Beklagar
  • Jdjf

Blodet kan vara en nidblödning. Det hade jag iman jag visste att jag var gravid med min dotter

Svar på tråden Förvirrad, ledsen och less