• TjockTjinona

    Att välja studsmatta...

    Barnen (3 och 4,5 år) vill gärna ha en studsmatta och jag har lite dålig koll på utbudet. Eftersom trädgården inte är så stor så får den vara max 3 m i diameter. Vi vill i te ha den billigaste siten utan något som kommer hålla länge och inte rostar eller går sönder. Dessutom bör den ju vara säker så att man inte trampar igenom kantskydd mm.

    Några tips?

  • Svar på tråden Att välja studsmatta...
  • TjockTjinona

    Tack! Ja, det är mycket att tänka på...

    Vi har funderat lite på Berg Favorit, Exit JumpArenA och JumpPod. Jag gillar att nätet går innanför kantskyddet så att man inte riskerar att trampa igenom. Sen TROR jag att det är bra kvalitet på dem. Men jag har ju inte sett dem i verkligheten... Någon som har erfarenhet av någon av dem?

    www.studsexperten.se/studsmatta-favorit-c-54.html

    www.lekute.se/studsmatta/studsmatta-pa-ben/exit-studsmatta-jumparena/exit-jumparena-all-in-305.html

    www.jumpking.se/shop/studsmattor/rund-studsmatta/jumppod-10/

  • Magdalena03

    Bilköpet en North föra året, men tog den som är 3,6 då 3,0 blir för liten fick vi lära oss. Vi har jättelitens trädgård men den gick in ändå. Rekommenderarv3,6 M.

  • Macpau

    Vi köpte en oval från studsexperten, North. Den är oval och passade vår avlånga trädgård. Tyvärr var den nog lite dyrare än det du tänkt, dock...

  • TjockTjinona
    Magdalena03 skrev 2016-03-25 19:51:52 följande:

    Bilköpet en North föra året, men tog den som är 3,6 då 3,0 blir för liten fick vi lära oss. Vi har jättelitens trädgård men den gick in ändå. Rekommenderarv3,6 M.


    För liten? Jag tänker att barnen inte är så stora än och då behöver de kanske inte så stor studsmatta. Tomten är tyvärr bara plan i tre meter. Sen kommer en lutning på ca 1 m och därefter häcken, så vi kan tyvärr inte ha en större :(
    Macpau skrev 2016-03-25 22:12:50 följande:

    Vi köpte en oval från studsexperten, North. Den är oval och passade vår avlånga trädgård. Tyvärr var den nog lite dyrare än det du tänkt, dock...


    Jag får kolla upp det där med ovala mattor. Vi har också en väldigt avlång trädgård. Det borde ju vara fler märken som har avlånga studsmattor?
Svar på tråden Att välja studsmatta...