• pudicuscitrus

Provera för att stoppa blödning

Har fått provera av min gyn. för att stoppa min blödning som har varat i snart två månader. Har läst lite om fall som har fått provera för att starta blödning men är det någon som har testat detta för att stoppa pågående blödning? Skulle nämligen behöva vara mensfri efter behandlingen för att kunna ta ett cellprov. Hur har detta fungerat för er? Om jag påbörjar behandling idag så har jag tid för cellprovstagning 20 dagar från och med idag, har blivit lite osäker på om det kommer hinna regleras innan jag har tid hos gyn.

• Svar på tråden Provera för att stoppa blödning
  • Anonym (Tin)

Jag har fått provera både för att bli blödningsfri och för att starta blödning.

Tror själva grejen är att tiden på behandlingen skiljer? När jag skulle bli blödningsfri (pga endometrios) åt jag provera varje dag utan uppehåll oh var blödningsfri sålänge jag tog tabletterna.

När jag tog provera för att få blödning (pga oregelbunden mens tack vare pcos) vid fertilitetsbehandling tog jag dem enbart i 10 dagar, sen kom mensen nånstana 5-7 dagar efter sista tabletten.

Men finns kanske fler sätt att behandla på. Det här är se två jag känner till iallafall :)

Svar på tråden Provera för att stoppa blödning