• StinoGren

Examensarbete - tips

Hallå!

Läser till förskollärare och ska skriva examensarbete (C-uppsats) och behöver tips på vad man kan skriva om? 
    Ett extra plus om ni har tips på något som är "nytt" och inte som många forskat/skrivit om? Är det något som ni t e x föräldrar, utomstående finner intressant eller som undrar inom området. Det kan handla om ämnen som berör både förskolan och förskoleklassen.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Examensarbete - tips
  • Anonym (anita)

Hur barn idag utsätts för stark påverkan från reklam och hur man hanterar det inom förskolan.

• Anonym (anita)

Jag tänker rent allmänt på reklam via tv, internet, sociala medier, radioreklam, affishering etc. Mängden reklam i sverige har ökat något enormt de senaste åren, sverige är faktiskt ett av de reklamtätaste länderna i världen. Och barn tar till sig på ett annat sätt än vuxna, de har inte utvecklat förmågan till kritiskt tänkande. Jag har inte upplevt inom skolvärlden att man arbetar särskilt riktat med kristiskt tänkande i allmänhet och i synnerhet inte mot reklam.

• Anonym (integritet)

Jag tycker det skulle vara intressant att veta mer om hur man inom förskolan arbetar med att lära barnen integritet och förslag på nya sätt att göra det. Sök på ' stopp min kropp' för vidare information om du är nyfiken. Lycka till med exjobbet.

• StinoGren

Tack ni som svarat????. Ingen annan som har fler förslag eller område som ni tycker hade varit intressanta att studera djupare kring? ????

• StinoGren

Tack ni som svarat. Ingen annan som har fler förslag eller område som ni tycker hade varit intressanta att studera djupare kring?

• Tulamaja

Kanske kommer försent men...Mitt tips till examensarbete är Musikens betydelse för barns lärande.

Svar på tråden Examensarbete - tips