• Anonym (TS)

Rynka över näsroten på nyfödd

Vår nyfödde lille son har en skarp rynka tvärs över näsroten, något jag aldrig sett förut på en bebis. Min fråga är därför om det finns någon som känner igen detta? Kanske har er bebis också haft det? Har den sedan i så fall försvunnit eller varit kvar? Kanske är en dum fråga men det är vårt första barn så har ingen erfarenhet.

• Svar på tråden Rynka över näsroten på nyfödd
  • Anonym (båda)

Båda mina barn hade det när dom föddes, men det försvann.

• Grus grus

Dottern hade det. Försvann sen!

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Anonym (har sett)

Jag har sett det flera gånger. Fult tycker jag men det brukar försvinna efter ett tag tack och lov. 

• Anonym (-)

Försvinner inte på alla. Känner till vuxna som har så. Ser ut som för mycket hud.

• Anonym (-)

Exempelvis så har han i "Gift vid första ögonkastet" det:

www.google.se/searchörsta+ögonkastet+2016&client=safari&hl=sv&biw=320&bih=416&prmd=inv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj_7eiYndzLAhULApoKHQtzAusQ_AUIBigB&dpr=2#imgrc=VGUazTE2KyxVsM%3A

• Myling

Japp. Har försvunnit på några dagar, iallafall det mesta.

• Anonym (-)
    Anonym (-) skrev 2016-03-25 17:14:31 följande:

Försvinner inte på alla. Känner till vuxna som har så. Ser ut som för mycket hud.

Anonym (-) skrev 2016-03-25 17:15:54 följande:

Exempelvis så har han i "Gift vid första ögonkastet" det:

www.google.se/searchörsta+ögonkastet+2016&client=safari&hl=sv&biw=320&bih=416&prmd=inv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj_7eiYndzLAhULApoKHQtzAusQ_AUIBigB&dpr=2#imgrc=VGUazTE2KyxVsM%3A

• Anonym (TS)

Tack för svar! Hur fort försvann det?

• Anonym (TS)
    Myling skrev 2016-03-25 17:27:07 följande:

Vaginal förlossning antar jag?

Ja precis! Kan det ha påverkat, att det klämts ihop på nåt vis vid fl? Han ser också lite svullen ut under ögonen och över övre delen av näsan. Snart 1 v gammal.
  • Anonym (-)
    Anonym (TS) skrev 2016-03-25 18:37:38 följande:
    Ja precis! Kan det ha påverkat, att det klämts ihop på nåt vis vid fl? Han ser också lite svullen ut under ögonen och över övre delen av näsan. Snart 1 v gammal.
    Borde ha rättat till sig kan man tycka.
  • Anonym (har sett)
    Myling skrev 2016-03-25 17:27:07 följande:
    Vaginal förlossning antar jag?
    Jag har fött 4 barn vaginalt och ingen av dom blev "ihoptryckta" i ansiktet.
  • Anonym (Borta)

Min son hade det när han föddes, försvann efter ett par veckor. Född med kejsarsnitt, hur nu det skulle ha någon betydelse i detta fallet.

• Anonym (båda)
    Anonym (TS) skrev 2016-03-25 18:34:35 följande:

Tack för svar! Hur fort försvann det?

Ett par veckor tog det nog.
  • Anonym (TS)

Tack för era svar!

Svar på tråden Rynka över näsroten på nyfödd