• Långbenopluto

Ge min tips på hållbar parfym

Hej

Jag älskar parfymer av alla slag, men dom flesta jag har tappar lukten efter några timmar....

Jag vill ha en parfym som man kan känna fortfarande efter 8 timmar.

Har du nåt förslag på en sån parfym? Ingen eu de toaliett.

• Svar på tråden Ge min tips på hållbar parfym
  • sagaceline

Skrubba kroppen ordentligt i duschen och smörj sedan in hela kroppen med en doftfri hudkräm. Ta sedan parfymen på handlederna, bakom öronen, mellan brösten och ta ett sprut i håret också. Doftar väldigtmycket i början, så gör det ca en timme innan du ska lämna huset typ. Håller heeeela dagen för mig när jag gör detta,och får höra komplimanger om min doft hela tiden. Använder pure seduction från victorias secret. Luktar dessutom gott dagen efter också :D

• Lady Di

Jag fick en parfym i alla hjärtansdag present av min man från Versace, en rosa glasflaska, de vara jättelänge. Det räcker med ett sprut o du doftar gott hela dagen.

• Bibbidi

Den av de parfymer som håller bäst på mig är nog min Brit Woman (Edp) från Burberry.

Såg att någon tipsade om Flowerbomb ovanför men på mig håller den bara ett litet tag. Knäppt hur det är egentligen och hur parfymer sitter/luktar olika på olika människor. Sen kan jag tänka mig, parfymens hållbarhet på kroppen alltså, att det gör mycket var man applicerar den någonstans. Såg det här igår, det kanske kan vara något att pröva om du tycker de du har försvinner fort.

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Loncelot
    Bibbidi skrev 2016-03-26 19:51:06 följande:

Den av de parfymer som håller bäst på mig är nog min Brit Woman (Edp) från Burberry.

Såg att någon tipsade om Flowerbomb ovanför men på mig håller den bara ett litet tag. Knäppt hur det är egentligen och hur parfymer sitter/luktar olika på olika människor. Sen kan jag tänka mig, parfymens hållbarhet på kroppen alltså, att det gör mycket var man applicerar den någonstans. Såg det här igår, det kanske kan vara något att pröva om du tycker de du har försvinner fort.

Konstigt ja på mig om ja inte duschar på 2dgr så luktar den fortfarande, många som klagat på vissa hemsidor dom beställt från att det skulle kunna vara kopior osv. kanske nu inte i ditt fall men har hänt att folk skrivit och klagat på att parfymen dom köpt igen inte doftat lika mycket som den tidigare dom haft i samma märke..
  • AnnaLY

Ta lite vaselin på ställena där du brukar ha parfym. Te x handleden. Gnugga in vaselin i huden, sedan parfym på. Håller som berget.

• LillaLoppi

Alla parfymer som innehåller äkta aromer (och således är lite dyrare) håller längre än så.

Varför du inte känner dofter efter några timmar, är för att du vänjer dig vid doften.

På samma sätt som att du, om du röker i din lägenhet, inte kan känna att det luktar rök. Eller om du arbetar som sopgubbe; efter några timmars arbetspass känner du inte stanken. Eller om du tuggar på ett tuggummi; efter en halvtimme tycker du att det tappat smaken, men det har det inte - det är bara du som vant dig vid smaken. (Testa ta ut tuggummit en kvart och stoppa in det i munnen igen, så får du se att smakerna är kvar i tuggummit). ;)

Svar på tråden Ge min tips på hållbar parfym