• Rosebu­d
    Äldre 26 Mar 10:26
    2140 visningar
    5 svar
    5
    2140

    Varför svarta käder?

    Kan tänka mig flera olika skäl till varför så många väljer att klä sig i svart.
    I ett övergripande perspektiv ser det ut som de flesta är på väg till eller från
    en begravning när man går på nån gata i stan. 

    Ganska få människor gör sig bäst i svart och såhär i Pricerunnereran av optimering, där var och en skall odla sin särart och sitt varumärke, är frågan
    intressant. Låt höra- eller snarare- se, folks!

  • Svar på tråden Varför svarta käder?
  • Eller så klär man i dom kläderna man tycker är bekväma å skiter i märket eller vad dom kostar svart är en färg som passar alla tycker jag även om man inte går på begravning

  • Anonym (svart­)
    Äldre 26 Mar 11:06
    #2

    Jag klär mig i svart för att jag är överviktig (fetma). Svart får mig att se lite mindre ut och inte sticka ut så mycket. Förutom det måste jag ha svart överdel eftersom jag svettas som ett vattenfall i armhålorna (ja, även när jag vägde 55 kg). Det svarta döljer svettringarna. Sen gillar jag ju svart också.

  • Äldre 26 Mar 20:34
    #3
    Rosebud skrev 2016-03-26 10:26:23 följande:

    Kan tänka mig flera olika skäl till varför så många väljer att klä sig i svart.
    I ett övergripande perspektiv ser det ut som de flesta är på väg till eller från
    en begravning när man går på nån gata i stan. 

    Ganska få människor gör sig bäst i svart och såhär i Pricerunnereran av optimering, där var och en skall odla sin särart och sitt varumärke, är frågan
    intressant. Låt höra- eller snarare- se, folks!


    Svart går till allt i stort sätt. Mesta av min garderob går i svart. Kläder, skor väskor.. Ja you name it.
    Av erfarenhet som säljare i klädbutik så är svart den färgen som säljs mest men även om samma snygga tröja finns i en annan glad färg så dras ögat till den svarta. Varför? Ett säkert val? Jag känner mig själv mest bekväm i snart och vitt.. Färger som inte räknas som färger. Hmm..
  • Äldre 11 Apr 19:51
    #4

    Tycker hänvisningen till begravning är förlegad. Tycker svart alltid fungerar och det är väl därför den är så populär.

  • Rosebu­d
    Äldre 16 Apr 16:20
    #5
    +1

    Hej igen! Det var ett år sen senast. Nån hade kapat mitt konto och gjort den här trådstarten. Det skulle kunnat vara min fråga, för den är befogad. Undrar vem gynnaren är? Han eller hon har även formulerat sig som jag skulle kunna gjort...

    Har nu bytt lösenord och Rosenknoppen är framgent jag och ingen annan.Förhoppningsvis, vill säga.

Svar på tråden Varför svarta käder?