• Anonym (Perfekt)

Tygbindor

Har börjat använda tygbindor och är förvånad över hur mycket skönare och luftigare de är. :) Haft problem med torra och irriterade slemhinnor i underlivet, men det är så mycket bättre med tygbindorna. Jag tvättar dem ofta för hand, men ibland i maskin, de torkar på nolltid. Varför är det så ovanligt med tygbindor? Det är ju super, och förr hade man bara sådant och alltid handtvätt, kanske bara fanns kallvatten och ändå gick det bra.. Fler som använder tygbindor? :)

• Svar på tråden Tygbindor
  • Anonym (Lisen)
    Anonym (Perfekt) skrev 2016-03-26 22:17:29 följande:
    Har börjat använda tygbindor och är förvånad över hur mycket skönare och luftigare de är. :) Haft problem med torra och irriterade slemhinnor i underlivet, men det är så mycket bättre med tygbindorna. Jag tvättar dem ofta för hand, men ibland i maskin, de torkar på nolltid. Varför är det så ovanligt med tygbindor? Det är ju super, och förr hade man bara sådant och alltid handtvätt, kanske bara fanns kallvatten och ändå gick det bra.. Fler som använder tygbindor? :)
    Jag använde också tygbindor förr. Älskade dom och jag har samma fundering som dig varför använder inte alla det.
  • Lena

Även jag använder dem. Tycker de är osmidiga att byta när jag är borta så då blir det engångs men hemma kör jag alltid tyg.

• Anonym (?)

Faktiskt aldrig hört talas om? Var köper du dem då?

• Meebo

Jag kör inte med tygbindor (än så länge) men däremot så gör jag egna trosskydd till string som jag använder.

Hur sköna som helst att använda och så lätta att tvätta är dem också!

Bara ta av från trosan, lägga lite Vanish på hela ovansidan, vänta typ 15-30min och sen skjölja av i varmt vatten medans du gnuggar och hänga upp på tork när du är klar.

Och folk som tror att det är såååå omständigt med tygprodukter haha!

• Anonym (Saknar Ecosoft!)

Ja, visst är det en trevlig produkt! Jag har så många att de räcker hela mensen. Blötlägger dem sedan i några timmar, kör i tvättmaskinens sköljprogram, fyller på med mer vittvätt och tvättar alltsammans. Smidigt! Synd bara att inte Ecosoft finns längre. Deras nattbindor är kortare och bredare än andra fabrikat, vilket passar mig mycket bättre. Hittar jag ingen lämplig ersättare (har någon här något tips?) tills de jag har är utslitna blir det väl till att sätta sig och sy...

• Anonym (Perfekt)

Jag köpte från Imse Vimse. Bara 159 tror jag det var för tre normalstora, de räcker för mig om jag tvättar dem för hand direkt och hänger på tork.

• Anonym (N)

Du frågar varför det är ovanligt med tygbindor. Min gissning är att det beror på att folk tror det ska vara mer omständigt än vad det egentligen är, att de inte ska vara lika bra och att det känns äckligt att tvätta ur mensen och inte bara kasta. OBS inte jag som tycker detta utan det är vad jag har hört. Själv hatar jag bindor och kör med menskopp istället, har märkt att folk reagerar lite likadant på det :p många tycker det låter äckligt och tror att det läcker.

Svar på tråden Tygbindor