• Sandralund

Ont längst ner i magen 3 dygn

Har i 3 dygn haft ont längst ner i magen. Typ vid troskanten. Nu har de börjat "bränna" lite, svida lite båda på vänster, höger sida och mitten. Det gör inte jätte ont men de känns, de är alltså en ihållande smärta. Sen imorse kände jag att brösten slutat ömma också. Jag kräks snart av nervositet :(

• Svar på tråden Ont längst ner i magen 3 dygn
  • Anonym (anonym)

Är du gravid nu? Blöder du ?
    Jag har haft flera missfall och tyvärr kändes det precis
    som du beskriver när det började.
    Har du varit i kontakt med någon läkare eller gyn?

• Sandralund
    Anonym (anonym) skrev 2016-03-27 12:23:51 följande:

Är du gravid nu? Blöder du ?

Jag har haft flera missfall och tyvärr kändes det precis

som du beskriver när det började.

Har du varit i kontakt med någon läkare eller gyn?

Ja jg är i vecka 18 nu. Har pratat med 1177 och hon sa att de inte lät allvarligt men skulle prata med min bm på tisdag. Vilken vecka fick du?
  • Anonym (anonym)

Har haft flera missfall runt v.10. Min väninna fick missfall v.13.
    Efter v. 12 är det mer ovanligt med missfall, så jag hoppas du slipper missfall.

Vore jag du skulle jag ringa på tisdag och boka in gynundersökning
    så snart som möjligt för att se om fostrets hjärta fortfarande slår.

Har du haft missfall tidigare? Har du barn sen tidigare?

• Sandralund
    Anonym (anonym) skrev 2016-03-27 14:23:50 följande:

Har haft flera missfall runt v.10. Min väninna fick missfall v.13.

Efter v. 12 är det mer ovanligt med missfall, så jag hoppas du slipper missfall.

Vore jag du skulle jag ringa på tisdag och boka in gynundersökning

så snart som möjligt för att se om fostrets hjärta fortfarande slår.

Har du haft missfall tidigare? Har du barn sen tidigare?

Okej! Hemskt, har inga barn och aldrig något missfall. Ska ringa direkt på tisdag. Tack för svar!
  • Anonym (anonym)

Känner igen det där med att brösten slutade ömma.
    Jag hoppas jag inte har oroat dig i onödan.
    Hoppas allt går bra nu!!!

Lycka till.

• ctrlaltdelete

Jag är i vecka 22 och mina bröst har ömmat lite till och från, alltså inte hela tiden. Har haft ganska lite ömmande bröst när jag tänker efter.. Ont i magen har jag också haft till och från. Lite som molande/växtvärk. Jag var på ultraljud för 2-3 veckor sedan och fick se min lilla krabat, så inget fel här inte. Om du är i vecka 18 borde du också ha ultraljud snart?

• Sandralund
    ctrlaltdelete skrev 2016-03-28 08:46:23 följande:

Jag är i vecka 22 och mina bröst har ömmat lite till och från, alltså inte hela tiden. Har haft ganska lite ömmande bröst när jag tänker efter.. Ont i magen har jag också haft till och från. Lite som molande/växtvärk. Jag var på ultraljud för 2-3 veckor sedan och fick se min lilla krabat, så inget fel här inte. Om du är i vecka 18 borde du också ha ultraljud snart?

Okej va skönt och sett det :) jag har den 13 april så 2 veckor kvar vilket känns som en evighet :p
  • Enlitentill

Är nu i vecka 24 och mina bröst slutade ömma som de gjorde från början för många veckor sedan. Har också ihållande smärta o nedre delen av magen till och från men bebis sparkar på som bara den och hjärtljuden är fina. Det finns ju många slags vanlig magont vid graviditet. Växtvärk i livmodern, ligament som töjs, tarmar som jobbar långsammare och livmodern som trycker på olika håll då den växer. Säkert ingen fara. Väldigt ovanligt med missfall i din vecka

• Sandralund
    Enlitentill skrev 2016-03-28 23:18:34 följande:

Är nu i vecka 24 och mina bröst slutade ömma som de gjorde från början för många veckor sedan. Har också ihållande smärta o nedre delen av magen till och från men bebis sparkar på som bara den och hjärtljuden är fina. Det finns ju många slags vanlig magont vid graviditet. Växtvärk i livmodern, ligament som töjs, tarmar som jobbar långsammare och livmodern som trycker på olika håll då den växer. Säkert ingen fara. Väldigt ovanligt med missfall i din vecka

Ja så jag försöker tänka. Ska träffa barnmorska imorgon iallafall. Tack så mycket :)
  • Emmasofiabe

Jag har också haft mycket smärtor och ibland blir det riktigt starka smärtor men har upplevt att det kommit när jag varit stressad eller ansträngt mig mycket typ burit barn mycket eller sprungit till bussen osv

• Sandralund
    Emmasofiabe skrev 2016-03-30 09:52:47 följande:

Jag har också haft mycket smärtor och ibland blir det riktigt starka smärtor men har upplevt att det kommit när jag varit stressad eller ansträngt mig mycket typ burit barn mycket eller sprungit till bussen osv

Ja men tänker jag efter så är de nog ingen fara. Nu när du säger de så är de nog de magontet kommer ifrån eftersom jag har ganska tungt jobb :) tack
  • Enlitentill
    Sandralund skrev 2016-03-30 11:31:41 följande:

Ja men tänker jag efter så är de nog ingen fara. Nu när du säger de så är de nog de magontet kommer ifrån eftersom jag har ganska tungt jobb :) tack

Hade barnmorskan någon idé kring det onda i dag ?
  • Sandralund
    Enlitentill skrev 2016-03-30 23:03:05 följande:

Hade barnmorskan någon idé kring det onda i dag ?

Nej . Hon tog uvi prov men de visade ingenting. Så hon trodde de var allt som växte i magen som kändes. så får se om det blir värre då får jag åka in. Men har lugnat ner sig lite nu iaf :)
Svar på tråden Ont längst ner i magen 3 dygn