• Desperatmamma

Desperat mamma tappat sexlusten. Tips!

Vi har alltid varit väldigt kåta. När vi fick barn för drygt två år sedan tog det bara någon vecka innan vi var igång igen.

Men nu har sexlusten för min del varit borta 1,5 år. Inte min partners, den är lika stark.

Jag känner att jag inte räcker till när jag säger nej till sex, det blir en stress och mindre sexlust.

Jag har förklarat för honom om min minskade lust och vi har haft sex-paus för att jag ska hitta till lusten.

Men dem där sexuella tankarna fattas, jag kunde förut komma utan beröring, nu kommer jag 1 av tio gånger.

Vi försöker med långa förspel, sexleksaker, nakenbilder, filmer...

Mina tankar som mamma är väldigt osexiga som man kan förstå.

Jag vill gärna hitta tillbaka till lusten. Det har blivit en sån stress nu när den varit borta så länge...

Någon som har tips?

• Svar på tråden Desperat mamma tappat sexlusten. Tips!
  • Plupp73

Ett par frågor bara:

-Hur ser din vardag ut? Mycket stress och inrutat?

- har du bytt preventivmedel?

Det är inte så ovanligt med minskad sexlust när man har småbarn, min dalade som en sten. Det var skitjobbigt ett tag, särskilt som partnern hade samma ganska höga lust som tidigare. Jag tror att minskningen handlar om vardagsstress och oförmåga att avfokusera och slappna av i många fall.....

Nu är våra barn 7,12,14 år och vardagen är klart mer ok. Sexlusten och orgasmförmågan är tillbaka.

• Celines Essence

Du skriver att du tidigare kom utan beröring. Vad menar du med det?

Onanerar du? Gjorde du det tidigare? I så fall hur känns det. Njuter du?

Du skriver att du inte känner att du räcker till sexuellt och att sex känns som en press. Varför har ni då långa förspel? Gillar du att titta på nakenbilder eller varför gör ni det?

Uppskattar du någon typ av fysisk njutning?

Jag tror att du måste göra saker som du gillar, för att du gillar det. Inte gör att försöka prestera. Tillåt dig själv att vara som du är.

Läs denna artikel tantrasex. Jag tror ni måste ändra eran inställning till sex för att kunna lösa knutar och låsningar.

www.aftonbladet.se/wendela/article10493712.ab

Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Haskel

Mitt tips:
    Sköt dig hygien (gör du säkert redan).
    Sminka dig kvinnligt, snyggt.
    Klä dig snyggt och sexigt.
    Se till att bejaka din kvinnlighet.

Många kvinnor slutar älska sig själva, eller slutar se sig som kvinnor när de fått barn. "Då är de ju bara mammor".

Det räcker inte med att tända på sin partner. Man måste även "tända" på sig själv, om sex ska fungera.

Svar på tråden Desperat mamma tappat sexlusten. Tips!