• Grodis07

    Kan man vara magsjuk utan att spy?

    Jag sov hos min pojkvän Tors-fre men åkte hem på morgonen. Vid lunch hörde han av sig och sa att han spytt flera gånger och att han var matförgiftad.

    På lördagen mådde han fortfarande dåligt och spydde en gång på kvällen så vi kom fram till att han troligen var magsjuk. Igår blev resten av hans familj magsjuk.

    Idag känner jag mig illamående, svag, har magknip, behöver gå på toa ofta och är då jättedålig i magen... Jag ska på kalas senare idag så behöver veta, kan man vara magsjuk utan att spy? Kan det vara magsjuka jag har?

  • Svar på tråden Kan man vara magsjuk utan att spy?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

    Ja, det kan det vara. Du ska förstås inte gå på någon fest med sådana symtom.


    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Aikido
    Grodis07 skrev 2016-03-28 11:33:31 följande:
    Jag sov hos min pojkvän Tors-fre men åkte hem på morgonen. Vid lunch hörde han av sig och sa att han spytt flera gånger och att han var matförgiftad.
    På lördagen mådde han fortfarande dåligt och spydde en gång på kvällen så vi kom fram till att han troligen var magsjuk. Igår blev resten av hans familj magsjuk.
    Idag känner jag mig illamående, svag, har magknip, behöver gå på toa ofta och är då jättedålig i magen... Jag ska på kalas senare idag så behöver veta, kan man vara magsjuk utan att spy? Kan det vara magsjuka jag har?
    Ja och ja. Av hänsyn till övriga på kalaset borde du stanna hemma.
  • Pentra

    Ja, har du blivit smittad av magsjuka, och om du på något vis lyckas att hålla dig ifrån att spy, så kommer kroppen tillslut att med kraft ladda ur sig det andra vägen istället... ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Anonym (Trist)

    Magsjuka kan arta sig både i kräkningar och bajsande. Så du bör stanna hemma. Tänk också på att det är 48 timmars regeln som gäller, alltså det ska ha gått 48 timmar från senaste kräkan eller diarrén innan man bör vistas bland folk, skola/jobb. Då bakterien smittar ganska länge. Och ja, du ska vara hemma trots att du "mår bra".

  • jenny99

    Ja,förra vintern var jag magsjuk med kraftig magont illamående och lös.Inga kräkningar.

  • Grodis07

    Jag har fortfarande spytt men var helt färdig igår, kunde inte äta och sprang på toaletten. Men på kvällen mådde jag bra och kunde äta, mådde inte illa och var pigg.

    I morse när jag vaknade hade jag planerat att gå en promenad, men mådde illa när jag vaknade, känner mig slö i kroppen och fick direkt gå till toaletten. Jag har precis kunnat äta lite frukost, yoghurt och kaffe. Känner mig ju ur form men mår inte illa, kan behålla maten? Vad är sista symptomet för jag brukar vara lös i magen i vanliga fall också

  • Vanja

    Jag brukar bli lite magsjuk när mina barn åker på't. Får ont i magen och mår riktigt dåligt men kräks aldrig.. Vi är alla olika, vissa är mer resistenta och få inte lika mycket symtom som andra. Men är väldigt säker på att man smittar ändå. :(

  • Grodis07

    Men jag tycker att det är så svårt att veta eftersom att jag kan vara dålig i magen ändå i vanliga fall. Speciellt efter att jag ätit mycket onyttigheter, bröd och godis vilket jag gjorde i lördags!

  • Vanja

    Men om du mår illa och är slö i kroppen som du skrev plus att din kille är sjuk... Dumt att chansa kanske.

  • Grodis07

    Ja jag vet. Så jobbigt bara när man inte känner sig sjuk sjuk, att man behöver vara sängliggandes haha.

  • Erkki
    Grodis07 skrev 2016-03-29 09:23:51 följande:

    Ja jag vet. Så jobbigt bara när man inte känner sig sjuk sjuk, att man behöver vara sängliggandes haha.


    När du har din vanliga aptit och inte mår illa. Sen ska det gå 48 timmar från sista symtom innan man anses vara smittfri.
  • Vanja
    Grodis07 skrev 2016-03-29 09:23:51 följande:

    Ja jag vet. Så jobbigt bara när man inte känner sig sjuk sjuk, att man behöver vara sängliggandes haha.


    Förstår att det är jobbigt.. :( Krya på dig!
Svar på tråden Kan man vara magsjuk utan att spy?