Personlig assistent lön
Tänkte starta en ny tråd om lönerna för personliga assistenter. Hur ser det ut för er andra? Berätta hur många år ni jobbat, kommun/privat osv.
Jag börjar:
Månadslön på 19800 kr utan OB (jobbar mycket natt så det blir några tusen)
Kommunalt anställd
7 månaders erfarenhet
Tyvärr inte fastanställd, pga att jag saknar usk-utbildning
Jag är själv ganska nöjd över min situation. I och med att jag har månadslön så tycker jag att det är rätt skönt, då vet jag alltid vad jag tjänar. Det jobbiga (och det som också kommer få mig att lämna när min utbildning är färdig) är att jag inte har chansen att få en fast anställning. Även om jag vet att jag är betydelsefull för kommunen i nuläget så spelar det ju ingen roll den dagen som brukaren eventuellt väljer att gå till privata aktörer (bara ett exempel på vad som kan hända). Jag har ju i praktiken nästan inga rättigheter om jag inte har fast anställning, vilket är en jobbig tanke. Utbildar mig som sagt inom annat område, och anser mig ha bråttom för att säkerställa min inkomst bättre. Det är tråkigt, för jag trivs med brukaren och mina kollegor och arbetsuppgifterna som sådana. Lönen när ob:n är tillagd är helt okey, och gör att jag tjänar cirka 20000 kr efter skatt.
Blev långt, haha. Fyll på med era nu.