• flamingosj

Vilken blond färg behöver jag?

Hey! Jag tänkte färga platinum men det funkar inte alls på mig. Alltså det passar inte mig, min hudfärg eller kläder, ser bara konstigt ut. Så nu är det typ blond / vitt. Vill ha lite mörkare, men inte brunt hår. Lite såhär ljusblondbrun, typ cara delevingne fast kanske en gnutta ljusare. Hursomhelst: vilken av dessa borde vara bäst? 
    beyourmood.se/produkter/harfarg/?

beyourmood.se/produkter/harfarg/?
  • Svar på tråden Vilken blond färg behöver jag?
  • Mascaraklumpar

Det räcker med att använda en intensivtoning på blekt hår. Toning sliter inte lika mycket som färg. Sen är produkterna som säljs hos frisören generellt bättre än mood och andra produkter man hittar i vanliga butiker, så jag skulle rekommendera att du går dit istället (då kan du även få lite gratis tips från någon som har erfarenhet och som kan se hur ditt hår ser ut i dagsläget).

När du färgar håret så är det jätteviktigt att ha koll i spegeln och vara beredd att skölja ur färgen om den är på väg att bli för mörk. Blekt hår suger vanligtvis åt sig jättemycket färg, och det går inte att förutsäga resultatet. Av de två du länkar till skulle jag välja den mörkare nyansen, men som sagt, du måste hålla koll på håret så att det inte blir för mörkt.

Svar på tråden Vilken blond färg behöver jag?