• Analisaaa

HJÄLP med personligt brev - Undersköterska

Hallå där!

Jag har nu tröttnat på mitt nuvarande jobb och tänkte försöka söka nytt. Helst inom Hälso- och sjukvården. Men det var ett tag sedan jag skrev PB och behöver synpunkter. Tror du/ni att det här PBet skulle ge mig jobb. Vad behöver ändras eller läggas till?

Hejsan,
    Mitt namn är ... men kallas för .... Jag är utbildad undersköterska med ungefär 2,5 års erfarenhet. Idag jobbar idag på HSB Omsorg dvs. Hemtjänst, där jag lärt mig mycket om kundbemötande då jag ständigt fått möta nya ansikten och lärt mig sätta mig in i olika individers vardagliga situationer. Jag har tidigare jobbat på Kista Servishus där jag var lite utav en kameleont och jobbade inom både omsorgsvården, dagverksamheten(med stort fokus på demenssjukdom) och deras cafeteria.
    Som person är jag glad, lättsam, lyhörd och energisk, mina starka sidor är att jag är ordningsam och en problemlösare. Samt har jag väldigt lätt för att lära mig nya saker och ta in intryck.
    På fritiden umgås jag mycket med mina nära och kära och spelar gärna tennis under sommar halvåret. Jag söker denna tjänst med stort intresse och för ett långsiktigt samarbete. Jag har viljan att ständigt utvecklas både i min arbetsroll och som person.
    Jag tar med mig ett öppet sinne och en stort leende till min kommande anställning.
    Hoppas ni finner mig lika intressant som jag gör till er.
    Ha det gott, Hoppas vi ses!
    Med Vänliga hälsningar

,.....
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-29 12:24
    oj vet inte varför radavstånden inte kom med

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-29 16:09
    Att arbeta med människor, både kollegor som kunder, har alltid varit någonting jag trivs med. Jag har lätt för att få kontakt med nya personer och utbyter mer än gärna några ord utöver det allra nödvändigaste med folk.

Jag är en utbildad undersköterska med ungefär 2,5 års erfarenhet. Idag jobbar idag på HSB Omsorg dvs. Hemtjänst, där jag lärt mig mycket om kundbemötande då jag ständigt fått möta nya ansikten och lärt mig sätta mig in i olika individers vardagliga situationer. Vilket också har hjälpt mig ta reda på hur jag kan hjälpa de på ett så bra sätt som möjligt, utifrån deras egna förutsättningar och behov.

Tidigare har jag jobbat på Kista Servishus där jag arbetade på deras dagverksamhet som inriktade sig på demenssjukdom. Jag fick en bredare kunskap inom demenssjukdom, och lärde mig mycket om hur man lägger upp en planering av en dagverksamhet. Jag arbetade också inom Servicehusets omsorgsvård där jag utförde ett arbete som tillhör det normala så som; medicinutdelning, omsorgsvård och lättare såromläggningar.

Som person är jag glad, lättsam, lyhörd och energisk, mina starka sidor är att jag är ordningsam och en problemlösare. Samt har jag väldigt lätt för att lära mig nya saker och ta in intryck.

Jag söker denna tjänst med stort intresse och för ett långsiktigt samarbete, då ni verkar erbjuda det jag söker efter hos en arbetsplats och arbetsgivare. Och jag tror mig vara det ni söker efter också, då jag erhåller många av de kunskaperna och kvalitéerna ni söker hos en anställd hos er. Och jag tror att jag kan bredda mina kunskaper och ta mig an nya utmaningar hos er och jag har viljan att ständigt utvecklas både i min arbetsroll och som person. Jag är högst motiverad!

Hoppas ni finner mig lika intressant som jag finner er.

Ha det gott, Hoppas vi ses!
  • Svar på tråden HJÄLP med personligt brev - Undersköterska
  • Anonym (Ssk student)

Det ser bra ut men jag personligen skulle lyfta fram mer specifikt kring vilka områden jag jobbat inom och vad arbetsuppgifterna bestått av, ex demensboende - vad gjorde du där? Vad lärde du dig och vad motiverar dig att arbeta med detta. 

Sedan är det lite syftningsfel och några ord som jag skulle byta ut. 

• Carambolan

Varför vill du byta jobb? (Nya utmaningar, vill jobba med annan målgrupp, vill vara på större enhet, etc?)

Jag fattar inte vad du menar med "kameleont?" För mig är det nån som gömmer sig och inte syns?

• Analisaaa
    Tacksam för era synpunkter och tankar. Tar in det och ska göra ändringar. Ska senare idag lägga upp en ny version av PB Skrattande
Svar på tråden HJÄLP med personligt brev - Undersköterska