• Äldre 29 Mar 13:07
    2702 visningar
    4 svar
    4
    2702

    Min man har ändrat sig

    Vet varken ut eller in. För fyra år sedan träffade jag mitt livs kärlek. Han är äldre än jag och har barn sedan tidigare. Jag gjorde det klart för honom att jag vill ha hela paketet, gifta mig, barn och hus. Vi har nästa allt... Gift,villa, volvo och vovve. Vi gjorde en utredning då vi inte blev gravida inom året och det visade sig att allt var OK. Vi skulle återkomma efter hösten om jag inte blev gravid under sommaren. Lyckan var gjord när jag på midsommarafton för drygt två år sedan fick reda på att jag var gravid. Dock slutade detta i ett missfall. Sedan dess har min man inte velat försöka skaffa barn. Vi har i princip aldrig sex längre och bara det gör mig otroligt ledsen.... Han ser problem med det mesta. Att jag jobbar mycket. Att jag är "barnslig" och inte kan bli en bra mamma. Det verkar som han tror att jag tror att att ett barn är en söt liten grej bara...och som han uttrycker det Detta är inte lösningen på ditt problem. 
    Jag undrar just vilkan probelm jag har? Min önskas har sedan länge varit att få bli mamma.... 

    Men hur ska man göra. Älskar min man men får inte mitt liv att gå ihop utan barn. Det blir bara svårare och svårare att prata med honom om barn. 

  • Svar på tråden Min man har ändrat sig
  • Ego Lovers
    Äldre 29 Mar 13:14
    #1

    Hur kan du älska någon som ser ner på dig på det sättet han gör. Han tycker du är barnslig, han tycker du skulle bli en dålig mamma. Han tycker hit och dit och vill inte ens ha sex. För mig hade det varit droppen som fick bägaren att rinna över. Vad vill han ha dig till? Hur mycket ansvar tar du för hans tidigare barn?

  • Äldre 29 Mar 13:21
    #2
    Ego Lovers skrev 2016-03-29 13:14:14 följande:

    Hur kan du älska någon som ser ner på dig på det sättet han gör. Han tycker du är barnslig, han tycker du skulle bli en dålig mamma. Han tycker hit och dit och vill inte ens ha sex. För mig hade det varit droppen som fick bägaren att rinna över. Vad vill han ha dig till? Hur mycket ansvar tar du för hans tidigare barn?


    Jag vet inte hur man kan älska någon så mycket som jag gör... Destruktivt förhållande? Ja, droppen är snart över... jag vet inte varför jag stannar? Förstår bara inte varför han ändrat sig. Kanske är det de jag försöker klura ut?
    Det var hans idé att göra en utredning, det var han som tog tag i detta. och i början var det han som var på att vilja ha barn med mig. Då hans relation med hans tidigare barn inte var så bra i barnåren vill han göra om resa med mig. Så sa han i början. Nu är allt ändrat....
  • Anonym (a)
    Äldre 29 Mar 13:40
    #3

    kanske insåg han när du blev gravid, att han inte ville ha fler barn och när det då blev missfall drog han en lättnadens suck. Han kanske innan detta trodde han ville ha fler. 
    Det kan ju vara en förklaring men verkligen ingen ursäkt för vad han säger till dig.  Om han tror du skulle bli en dålig mamma och att du är barnslig, vad är han ens med dig för då? Inte ens för sex tydligen. 

    vad hos dig tycker han ens om? 

    om allt har blivit så förändrat som du säger och du är helt hundra på att du vill ha egna barn, tror jag inte ni kan lösa detta. Om du stannar blir du olycklig 

  • Äldre 29 Mar 18:43
    #4
    Ego Lovers skrev 2016-03-29 13:14:14 följande:
    Hur kan du älska någon som ser ner på dig på det sättet han gör. Han tycker du är barnslig, han tycker du skulle bli en dålig mamma. Han tycker hit och dit och vill inte ens ha sex. För mig hade det varit droppen som fick bägaren att rinna över. Vad vill han ha dig till? Hur mycket ansvar tar du för hans tidigare barn?
    Håller med. Han låter som en riktig skit ts.
Svar på tråden Min man har ändrat sig