• Untouchable

Prisvärd kontinentalsäng 120 - 140 cm

Flyttar in i en ny lägenhet (etta med sovalkov) i början av juni och behöver i princip ett helt nytt möblemang. Eftersom jag är student så vill jag begränsa sängbudgeten till 10 000 kronor. Alkoven är egentligen anpassad till en 120-säng men jag kan nog klämma in en 140 med lite god vilja och kreativ möblering. Jag är inte helt hundra på om jag får plats med en sänggavel, så den delen kan prioriteras bort till fördel för en mer högkvalitativ säng. 

www.sangjatten.se/sangar/kont...uddar-ben.html

www.sangjatten.se/sangar/kont...ng-bjorko.html

Dessa har jag provat och jag gillar speciellt den zonindelade varianten eftersom jag sover en del på sidan. 

Jag har även tittat på fabrikat som ANA och de verkar vara vettiga, men jag skulle vilja provligga i sängen innan jag bestämmer mig. Så vitt jag vet finns inte dessa att prova i norra Sverige (bor i Umeå).

Tl;dr:

Krav 

120 till 140 cm bredd 

Max 10 000 kr

Önskemål 

God kvalitet sett till pris 

Zonindelning 

Modellen finns att prova i Umeå med omnejd 

Oviktigt 

Sänggavel 

Tack för mig!

• Svar på tråden Prisvärd kontinentalsäng 120 - 140 cm
  • Vanja

Let's deal hade en bra deal på kontinentalsängar! Superfin till bra pris och fi frakt :)

• Untouchable

Jag såg annonsen på lets deal, men det faller lite på att jag inte kan prova sängen innan jag köper den. Vet heller inte hur de hanterar returer om madrasshårdhet etc inte passar?

• Vanja

Jag förstår.. Vet inte var du bor nu men i Storvreta (Storvreta möbler) utanför Uppsala köpte min mamma precis en kontinentalsäng 120cm för 5-6000. Kommer inte ihåg pris exakt.

• Untouchable

Jag bor i Umeå, och de försäljningsställen för kontinentalsängar som jag känner till är sängjätten, sova, EM, mio, jysk och en lokal handlare som heter comfort möbler.

Svar på tråden Prisvärd kontinentalsäng 120 - 140 cm