• LillElvira

    Drunknar

    Eftersom jag sitter skyddad bakom en skärm tänker jag ta tillfället i akt och inte väga varje ord på guldvåg, inte gömma mig bakom tankar om vad som är OK att skriva som förälder eller inte utan låta mina tankar löpa fritt. Jag måste, annars drunknar jag!

    Jag orkar snart inte trampa vatten längre! Jag är mamma till en nu 18-årig ung dam som alltid har hört till kategorin "jobbigt barn", fortsatte in i en ännu jobbigare ungdomsperiod och nu efter självmordsförsök och självskadebeteende tillslut resulterade i en ADHD diagnos. Jag orkar inte!

    Jag orkar inte läsa mellan raderna på telefonen hur hon mår. Jag orkar inte vänta på att telefonen ska ringa och vi måste på akuten igen. Jag orkar inte med kontakterna med skolan när hon skiter i allt och inte vill. Jag orkar inte tvinga henne ta emot den enda hjälp sjukvården erbjuder. Jag orkar inte med släkt och vänners frågor och undanflykter till hennes beteende. Jag orkar inte se hjälplösheten/ilskan/självhatet i hennes ögon!

    Jag orkar inte med känslan av att inte orka trampa vatten mer, jag skulle vilja ge upp och sjunka.......

    Men jag ger aldrig upp! Jag kommer ALDRIG att ge upp! Hon är min dotter och jag älskar henne mer än livet själv.

    Tack för era ögon, nu kommer jag att orka trampa vatten ett tag till.....

  • Svar på tråden Drunknar
  • Lilla Gs mamma

    Förstår att det måste vara väldigt tufft. Vet egentligen inte vad jag ska skriva eller säga, mer än att jag önskar dig kraft att orka kämpa vidare.

    Kram

  • Lemt77

    Förstår att du har det tufft och ibland måste man får det ur sig. Speciellt de känslorna man tänker att man inte ska känna.
    Styrka till dig!

Svar på tråden Drunknar