• Clazzicy

    Är vi tokiga?

    Då vi har många i vår närhet som får barn eller fått barn. Är jag och min sambo då tokiga att vi vill skaffa en till. Vi har en gemensam och sen har jag ett sen innan. Men jag vill få en till och vi har så många som just nu säger det räcker med de vi har.

    Men ska man lyssna på dom eller vad hade ni gjort. Har just nu en spiral som jag funderar på att ta bort och sen låta naturen ha sin gång när vi får ett plus. Men jag vill helst inte ha innan tidigast april nästa år. Är jag då tokig att ta bort den inom snarast eller ska man vänta lite till. Den minsta blev vi gravida med efter ca 2 månader.

  • Svar på tråden Är vi tokiga?
  • Birgitta02

    Varför lyssna på andra. Gör som ni själva vill. Det är inte dom som ska leva i er familj, det är NI.

  • PGA

    Beror helt på er familjesituation. Ni missluckades båda med era förra försök att bilda familj. Varför skulle ni lyckas nu.

    Om ni har ett bra svar på den frågan så kan ni köra på ett till. Annars gör ni klokast i att avstå.

  • LillaLoppi

    Min spontana tanke är; VARFÖR säger de så? Är det så att de kanske ser att ni knappt kan ta hand om de barn ni redan har? De kanske är oroliga för hur ni ska klara ett barn till?

    Det var min SPONTANA tanke.

    Men är det inte så, utan de bara säger så för att...ja, inte fan vet jag varför man skulle lägga sig i annars(!?). Men om de säger de utan en vänlig baktanke, då skulle jag skita i vad andra tycker.

    Men har de en oro och endast säger till er att det kanske kan räcka, för att de misstänker att ni inte skulle klara av det, då kanske ni ska ta det till er.

  • viseversa

    Ni har alltså endast 2 barn och folk säger att det räcker? Dom har väl inte ett skit med det att göra säger jag. Skaffa barn om NI vill det ocvh skit fullständigt i vad "andra tycker"

  • Mobility

    Ni gör väl vad ni känner för, strunta i andra.  Men innan ni försöker så kan det ju vara en god idé och se över hur det skulle funka att få med en till i vardagen. Tänker på ekonomi, hämta & lämna m.m. Är allt det på plats och ni är sugna, kör på!

  • Annelie 76

    Vill ni ha fler barn så skaffa fler barn. Folk som pratar och har åsikter finns det alltid men det är inte de som ska leva ditt och din mans liv.

  • Clazzicy
    LillaLoppi skrev 2016-03-30 13:00:42 följande:

    Min spontana tanke är; VARFÖR säger de så? Är det så att de kanske ser att ni knappt kan ta hand om de barn ni redan har? De kanske är oroliga för hur ni ska klara ett barn till?

    Det var min SPONTANA tanke.

    Men är det inte så, utan de bara säger så för att...ja, inte fan vet jag varför man skulle lägga sig i annars(!?). Men om de säger de utan en vänlig baktanke, då skulle jag skita i vad andra tycker.

    Men har de en oro och endast säger till er att det kanske kan räcka, för att de misstänker att ni inte skulle klara av det, då kanske ni ska ta det till er.


    Klart vi klarar av att ta hand om våra barn. Jag älskar mina barn och skulle göra allt för dom. 

    När vi var på dop för några veckor sen så frågade min sambon mig när nästa kommer så säger min mamma inga fler nu för er. Och då satt hon i julas och sa till min syster som ligger i skilsmässa att hon får se till att skaffa en till. Både jag lillasyster blev paffa förnså säger dom inte till oss. Sen fick vi även veta att kusinen väntar sitt 7 barn och tänk om vi med vill ha en stor familj. Men nej nej det räcker med barn tycker min mamma. Men om jag nu vill ha fler. Inte är det så att man ber om barnvakt stup i kvarten. Utan på de snart 8 år jag varit mamma har jag aldrig bett utan dom har istället erbjudit sig. Och har jag frågat så har jag frågat en månad innan.

    Sambons mormor blev förförad när jag berättade att min kusin skulle få en till. Jag fattar inte vad det är som gör att folk inte tycker man ska skaffa fler bara för att man har en av varje redan. Det är nämligen hennes svar på det hela. Då är inte ens min son hans helt och hållet. Fast han är hans pappa om ni förstår hur jag menar.
  • Erizajo

    Jag fick liknande kommentarer när jag hade två, också en av varje. Men jag och min man gjorde som vi ville och nu har vi tre underbara barn och nu känner VI att det är nog. Så gör det som känns rätt för ER! Lycka till!

  • Quirall

    Vi har två barn, en av varje, jag blev sjuk med sista barnet och blir det antagligen igen, folk i vår närhet tycker vi skall vara nöjda med de vi har och det är vi ju givetvis men längtar ändå efter en tredje. Jag tar ut min spiral nästa vecka men kommer inte börja försöka förrän i sommar. Men jag har fler anledningar att ta ut spiralen än att bli gravid, därav vill jag inte vänta tills vi börjar försöka.
    Gör det som känns rätt för er och era barn! :)

Svar på tråden Är vi tokiga?