Hur högt blodtryck får man ha??
Hur högt blodtryck får man ha som gravid innan de sätter in medicin/höjer medicinen? Jag äter 300 mg Trandate och hade idag 145/90 i blodtryck (ingen äggvita). Någon med erfarenhet??
Hur högt blodtryck får man ha som gravid innan de sätter in medicin/höjer medicinen? Jag äter 300 mg Trandate och hade idag 145/90 i blodtryck (ingen äggvita). Någon med erfarenhet??
Är i v: 26
Du verkar ligga precis på gränsen. Samma som på mig i den veckan.
Läkarna vill inte sätta in för hg dos heller.
När jag kom till maxdosen så blev det akut kejsarsnitt när blodtrycket inte ville sjunka, då var jag i vecka 29+6.
har dom pratat om att den ev blir tidigt kejsarsnitt?
Jag fick ingen medicin alls mot blodtrycket när det låg på de siffrorna med första barnet :/
Blev sjukskriven, men ingen medicin förrän jag vart inlagd och till slut blev igångsatt och trycket steg till 170/110...
Snövits; Vilken tur att det gick bra för dig:0) Jag hade högt blodtryck sedan tidigare. Detta är ingen havandeskapsförgiftning (ännu) utan kronisk hypertoni. Men jag ligger på gränsen, så jag undrar hur högt de tillåter innan dosen höjs ytterligare. 145/90 är tröttsamt att gå omkring med, det känns så fort undertrycket går mot 90.
hrewak; Oj! Vad märkligt!
Snövits; Vad var maxdosen???
Snövits; Vad var maxdosen???
Snövits; Jo, jag skall, fast först om 1 vecka. I nuläget tyckte de att 145/90 var okej. Innan jag blev gravid låg mitt blodtryck som mest på 226/129, så jag är "van" vid högtryck;0) Fast tänker ju på bebisen(!)
Min BM är inget bra, så jag ställer hellre frågor till er som har erfarenhet än henne.
Snövits; Jo, jag skall, fast först om 1 vecka. I nuläget tyckte de att 145/90 var okej. Innan jag blev gravid låg mitt blodtryck som mest på 226/129, så jag är "van" vid högtryck;0) Fast tänker ju på bebisen(!)
Snövits; Nej, jag hade inga mediciner eftersom 24-timmarsmätningen visade 149/82. Mitt blodtryck skenar vid stress.
Jag låg som högst 120/105 och jag fick ingen medicin mot det hade havanskapsförgiftning med dom tre första. Så från vecka 32 till dom kom i 39 fick jag gå på tättare kontroller .
Hos oss är gränsen för medicinering 160/105 allt över behandlas..
160/100 tror jag BM nämnde. Men det är ju högt om man redan äter blodtrycksmedicin.