• Mammatillelise

styrplattan trasig? Asus dator

Köpte en spillans ny asus dator idag. Använde den lite på eftermiddagen men nu på kvällen slutade styrplattan fungera. Det var efter jag öppnat ett Word dokument och börjat skriva som den la av. Det är Office program så inget nedladdad. Har testat FN+f9 några gånger men verkar inte vara det som e problemet. Någon datakunnig som vet? Är själv inte jättebra på datorer men lite koll har jag.

• Svar på tråden styrplattan trasig? Asus dator
  • Kerubmamman

Standardfråga 1: Har du provat att starta om datorn? 

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Botad

Prova trycka i övre vänstra härnet av styrplattan, eller nån knpp där. Har för mig ett litet ljus anger där nånstans om styrplattan är avaktiverad.

Kolla manualen annars.

• Mammatillelise
    Kerubmamman skrev 2016-03-30 22:34:46 följande:

Standardfråga 1: Har du provat att starta om datorn? 

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
    Startade om dator och det fungerade inte. Stängde av den och dagen efter fungerar den igen. Skumt. Läste att den kan bli så om den står på viloläge för länge.
  • Mammatillelise
    Lisajulpyntar skrev 2016-03-30 23:05:59 följande:

Hoppar pekaren eller sitter den bara fast?

Har du Win 10?

Den fanns inte alls ;)
  • Mammatillelise
    Botad skrev 2016-03-30 23:35:57 följande:

Prova trycka i övre vänstra härnet av styrplattan, eller nån knpp där. Har för mig ett litet ljus anger där nånstans om styrplattan är avaktiverad.

Kolla manualen annars.

Prövade trycka överallt på musen. Ingenting fungerade
  • Mammatillelise

Stängde av den och dagen efter fungerar den igen. Skumt. Läste att den kan bli så om den står på viloläge för länge

• Tony5

Prova att dubbelklicka på lampan i hörnet av touchpadden om det finns någon :)

Svar på tråden styrplattan trasig? Asus dator