• Jana1

Diskmaskin tabletter,vilken är bäst enligt er?

Snälla folk,jag har aldrig haft diskmaskin o nu ska jag ha en ny diskmaskin i min nya lgh av märke Electrolux,men problemet är det att jag vet inte vilken disktablett är bäst att använda,vi har här mjuk vatten. Jag har googlat lite om den saken o fick mkt info men ändå tänkte höra med er som har erfarenhet. Vilken är bättre Yes Powerdrops eller den där Finish?  Finish finns i olika varianter men vilken är bättre? tack tack alla 

• Svar på tråden Diskmaskin tabletter,vilken är bäst enligt er?
  • Aniiee

Fråga först: Är det en stor diskmaskin, eller en bänk?

Only in the Bible could a man stand next to a naked woman and be tempted by a piece of fruit
  • Aniiee
    Jana1 skrev 2016-03-30 22:28:14 följande:

en stor diskmaskin 

Då röstar jag på Finish Quantum.
    Only in the Bible could a man stand next to a naked woman and be tempted by a piece of fruit
  • flygrl

Kör oftast med Sun Classic i min lilla Electro Helios bänkdiskmaskin och tycker det e bra. Finish Powerball och Lidl W5 ligger i nivå med Sun :)
    Har inte testat alla men tror säkert det finns fler bra.
    Brukar förresten köpa Sun & Finish på Rusta till väldigt bra pris. Dom har också andra märken som Yes :)

• MAN78

Tror det är typ samma i alla. Dvs lika bra. Däremot undviker vi Yes, då de har en förmåga att klibba ihop i påsen.

• Nenne666

Använder alltid yes. Den är bra och har aldrig haft anledning att byta. Jag har inte testat runt flera olika sorter heller men eftersom deras handdiskmedel är det absolut bästa så blev det så.

• Carambolan

Det här är ett område där jag faktiskt tycker att dyrare nästan alltid är bättre. Har provat flera billigare märken men det blir inte riktigt rent eller så blir det diskmedelsrester kvar på glasen. Vi kör yes platinum / ultra power.

• Fia 28

Jag röstar på Yes eller Finish. Yes är marginellt bättre, men de verkar aldrig ha dem till specialpris så jag kör med Finish.

• MsFry

Efter att ha testat typ samtliga märken har jag kommit fram till att Ica Basic har de bästa diskmaskinstabletterna. Ingen kunde vara mer förvånad än vad jag är (märkessnobb som jag är) men de funkar klockrent!

• Nenne666
    Fia 28 skrev 2016-03-31 11:02:11 följande:

Jag röstar på Yes eller Finish. Yes är marginellt bättre, men de verkar aldrig ha dem till specialpris så jag kör med Finish.

Jo på Ica maxi har dem ibland de jättestora förpackningarna till lägre pris ibland. Jag vet inte om det är ofta, men det händer turligt nog när jag behöver dem ;)
  • Fia 28
    Nenne666 skrev 2016-03-31 12:29:20 följande:
    Jo på Ica maxi har dem ibland de jättestora förpackningarna till lägre pris ibland. Jag vet inte om det är ofta, men det händer turligt nog när jag behöver dem ;)
    Jag får rätta mej själv. De har nog Yes knapparna till specialpris, men inte lika billigt som Finish och inte lika stora förpackningar. Finns inga Ica maxi i Finland så vet inte vad de kostar där.
  • Nenne666
    Fia 28 skrev 2016-03-31 12:32:30 följande:
    Jag får rätta mej själv. De har nog Yes knapparna till specialpris, men inte lika billigt som Finish och inte lika stora förpackningar. Finns inga Ica maxi i Finland så vet inte vad de kostar där.
    Jaha okej ;).
  • flygrl
    MsFry skrev 2016-03-31 11:13:59 följande:

Efter att ha testat typ samtliga märken har jag kommit fram till att Ica Basic har de bästa diskmaskinstabletterna. Ingen kunde vara mer förvånad än vad jag är (märkessnobb som jag är) men de funkar klockrent!

Jag blir inte ett dugg förvånad. Finns många lågprisprodukter som e lika bra eller bättre än märkesprodukter. Naturligtvis e det inte alltid så men faktiskt rätt ofta.
    Tror jag ska testa ICA Basic nästa gång :)
  • Sarakechi
    MsFry skrev 2016-03-31 11:13:59 följande:

Kör också Ica Basic, vill inte lägga en förmögenhet på diskmaskinstabletter.
  • hallonpannkaka

Använder pulver ist för tabletter, nya (obs, nya!!) diskmaskiner använder så pass lite vatten per disk att de har svårt att lösa upp en hel tablett = dåligt diskresultat och dyr diskmedelskostnad per disk.
    Finish pulver är det som funkar absolut bäst i våra maskiner (jobbar hos en vitvaruleverantör).

• kmb70
    hallonpannkaka skrev 2016-04-01 09:49:19 följande:

Använder pulver ist för tabletter, nya (obs, nya!!) diskmaskiner använder så pass lite vatten per disk att de har svårt att lösa upp en hel tablett = dåligt diskresultat och dyr diskmedelskostnad per disk.
    Finish pulver är det som funkar absolut bäst i våra maskiner (jobbar hos en vitvaruleverantör).

Precis så sa en reparatör till oss, när vår maskin krånglade ( ej på grund av medlet ). Han sa att det är mycket bättre att använda liten dos av ett bra pulver, än tabletter. Kör med Finish.
  • hallonpannkaka
    kmb70 skrev 2016-04-01 16:35:54 följande:
    Precis så sa en reparatör till oss, när vår maskin krånglade ( ej på grund av medlet ). Han sa att det är mycket bättre att använda liten dos av ett bra pulver, än tabletter. Kör med Finish.
    ???? Instämmer!
Svar på tråden Diskmaskin tabletter,vilken är bäst enligt er?