Nenne666 skrev 2016-03-31 21:54:13 följande:
Jag har 6 plus och hade egentligen inte direkt koll på hur stor den va när jag beställde den och när jag fick hem den blev jag sjukt besviken. Den va på typ för stor...men men. Tiden gick och jag köpte en fin plånbok till och sen med tiden har jag börjat älska den. Har den i handen, som en plånbok och formatet känns numer helt perfekt. Den går visserligen inte ner i en tight jeansficka, men det har jag vant mig vid. Använder aldrig paddorna längre, den här funkar till precis allt. Det är den bästa jag har haft någonsin av alla iPhone jag har haft i min ägo.
Att det e en väldigt bra mobil har jag förstått. Konceptet e häftigt och kanske blir det samma för mig OM jag köper en. Alltså att jag vänjer mig med tiden och sen bara älskar den :) Det där stora formatet e säkert bra i många lägen, att den e åt tablet hållet. Men jag oroar mig att den kanske blir svår hålla när man typ e på språng och behöver ringa ett snabbt samtal med bara en hand ledig. Tycker du det funkar bra?
Josefin 086 skrev 2016-03-31 22:29:57 följande:
Eller vänta tills dom släpper Se:n istället för 6an. Lite mindre skärm än 6an men betydligt billigare å bättre, har jag hört.
Annars rekommenderar jag vanliga 6an!
Plus är för mig skitstor :p
Tack för tipset om SE

Hade helt missat dom ska släppa en sån snart! Nu ingår den också i mina funderingar och då den snart släpps inväntar jag nog det. Får se om det blir nån av 6:orna eller SE.
Och ja Plus e skitstor ;)
Tihi skrev 2016-04-01 16:55:25 följande:
Inte för att det är något fel på 6:an, har en själv, men eftersom att 7 kommer i höst så skulle jag satsa på en 6S om jag var du och tänkte ha den i några år. Prisskillnaden är ju inte så stor och 6:an är ju strax två år gammal redan.
Angående storleken har jag funderat lite på den stora själv nästa gång för att kanske kunna använda den mer så att säga men tvekar pga att den verkar för stor att kånka runt på överallt. Där får du nog traska iväg till en butik och känna dig för. Men 6S röstar jag på att du ska köpa.
Hmm...ja blir det en vanlig 6:a får det bli en S så kan den hänga med längre.
Har redan vart och känt på båda modellerna och jämfört med min 5S men svårt bedöma hur Plus kommer funka i vardagen.
Anghammarad skrev 2016-04-01 20:34:15 följande:
5SE är i princip en 6s i 5s format. Så den är inte snabbare än en 6s men om man vill ha en lite mindre telefon utan att för den skulle behöva försaka prestanda så är 5SE ett bra alternativ.
Jag skulle välja en 6s idag. Det är rätt stor skillnad på prestanda mellan 6 och 6s.
Ja, Apple har nu lite olika storlekar välja emellan. En kompakt mobil har ju klara fördelar i många lägen och definitivt mest praktiskt men samtidigt e ju stor skärm häftigt på sitt sätt. Plus har en stor fördel i att den har mycket bättre batteri tid.
När jag va in på Apples sida stod det bara SE. Heter den 5SE alltså?

StevenDiese skrev 2016-03-31 19:40:45 följande:
6:an duger fint. S och+ är överkurs.
Storleken är perfekt tycker jag.
Ok, tack

Holma skrev 2016-03-31 21:45:39 följande:
6s har en bra mycket bättre kamera , jag är sjukt nöjd med min
Bra kamera e ju trevligt

Fjäril Vingad skrev 2016-03-31 21:55:41 följande:
Har en 6 plus via jobbet och älskar den!
Blir ju verkligen sugen skaffa en...men måste försöka tänka rationellt...