• Mussann

hade ni svårt att bli gravida ? överviktiga

hade ni överviktiga svårt att bli gravida ? alla ni från 80- över hundra.

• Svar på tråden hade ni svårt att bli gravida ? överviktiga
  • Linnis92

Hade ett BMI på 30, 82 kilo mot 163 cm. Tog 1.5 år och byte av partner så tog det sig.

• Anna74a

Jag gick ned ca 7 kg i vikt och då fungerade det.
    Från 87-80 ca
    177 cm lång

• Mika86

Usch ska man skriva vikt med, vägde 89,9 o 165 lång o fick ett p-pillerbarn som första.

Pendlat mycket i vikt från typ 80-100 o allt från oplanerade barn till 5 månaders försök

• caveat emptor

Jag blev gravid inom en vecka efter p-pillerstopp, bmi 33. Blev gravid igen fem månader efter förlossningen som slutade i missfall. Samma bmi.

Missfallet var i augusti 2015 och har inte blivit gravid igen efter det. Kanske för att jag har gått upp tio kilo, vem vet? Nu ska jag börja med piller igen iofs.

• Bär

Här tog det sig på första försöket :)

Bär på ungefär 30 kgs övervikt!

• Snelson

Jag vägde ca 98kg till mina 171cm, ca 30 kg övervikt. Blev gravid på första försöket.

• Yogurt76

Har vägt >90 kg sedan jag första gg blev gravid.. Har varit gravid 5gg.. ( 1 missfall) Kan säga första försöket på alla graviditeter..

• a239s

Jag vägde 130 kg. Bmi på 45 tror jag? 
    Blev aldrig gravid... 

Tog beslutet om en magsäcksoperation. En gastric sleeve. ( bara förminska magsäcken)
    Det bästa jag gjort! Har gått ner 50 kg och är som en ny människa inga komplikationer eller nått!
    Blev dessutom gravid inom ett år efter operationen :) 

• Eili

Precis i början av mitt och min killes förhållande gick jag ner ca 40kg i vikt, har gått upp typ 5-7kg efter det. Vägde innan graviditeten 98kg mot mina 168cm Det tog oss 1,5 år ungefär att komma dit vi är idag. 
    Idag är vi gravida i vecka 13, fick dock ett MF i september förra året.  

Svar på tråden hade ni svårt att bli gravida ? överviktiga