hade ni svårt att bli gravida ? överviktiga
hade ni överviktiga svårt att bli gravida ? alla ni från 80- över hundra.
hade ni överviktiga svårt att bli gravida ? alla ni från 80- över hundra.
Hade ett BMI på 30, 82 kilo mot 163 cm. Tog 1.5 år och byte av partner så tog det sig.
Jag gick ned ca 7 kg i vikt och då fungerade det.
Från 87-80 ca
177 cm lång
Usch ska man skriva vikt med, vägde 89,9 o 165 lång o fick ett p-pillerbarn som första.
Pendlat mycket i vikt från typ 80-100 o allt från oplanerade barn till 5 månaders försök
Jag hade bmi strax över 30 och blev gravid efter två försök.
Jag blev gravid inom en vecka efter p-pillerstopp, bmi 33. Blev gravid igen fem månader efter förlossningen som slutade i missfall. Samma bmi.
Missfallet var i augusti 2015 och har inte blivit gravid igen efter det. Kanske för att jag har gått upp tio kilo, vem vet? Nu ska jag börja med piller igen iofs.
Här tog det sig på första försöket :)
Bär på ungefär 30 kgs övervikt!
Jag vägde ca 98kg till mina 171cm, ca 30 kg övervikt. Blev gravid på första försöket.
Har vägt >90 kg sedan jag första gg blev gravid.. Har varit gravid 5gg.. ( 1 missfall) Kan säga första försöket på alla graviditeter..
Jag vägde 130 kg. Bmi på 45 tror jag?
Blev aldrig gravid...
Tog beslutet om en magsäcksoperation. En gastric sleeve. ( bara förminska magsäcken)
Det bästa jag gjort! Har gått ner 50 kg och är som en ny människa inga komplikationer eller nått!
Blev dessutom gravid inom ett år efter operationen :)
Precis i början av mitt och min killes förhållande gick jag ner ca 40kg i vikt, har gått upp typ 5-7kg efter det. Vägde innan graviditeten 98kg mot mina 168cm Det tog oss 1,5 år ungefär att komma dit vi är idag.
Idag är vi gravida i vecka 13, fick dock ett MF i september förra året.