Revbensbrott?
Hej!
För fem dagar sedan så tappade jag min mobil från ca 20 cm höjd rakt på bröstkorgen med kanten som träffade strax under bröstmuskeln. Till en början så kändes det inte så mycket men nu de senaste dagarna så har jag fått ganska ont på det stället som mobilen träffade. Det är som en slags ihållande smärta som är extremt jobbig. Funkar väl ganska hyfsat med smärtlindring men när jag gör vissa rörelser så gör det ont ändå.
Jag kan andas helt utan att det gör ont, det spänner väl mer på det stället jag fick smällen. Gå och springa funkar också. Resa mig upp ur sängen är inga problem det heller. Ringde sjukvårdsupplysningen igår för att checka läget och hon sa att det skulle kunna vara en muskelbristning. Trycker jag på alla benen så känns det ingenting utan smärtan sitter mellan revbenen.
Jag VET att man ska gå till läkaren istället men just nu orkar jag inte det och vill gärna höra om någon här kan svara på hur det känns när man bryter ett revben?
Kan en muskelbristning verkligen göra så j**la ont? När börjar smärtan och avta?
Tack på förhand!